معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی

الزام ادارات به تامین ۲۰درصد از برق مصرفی‌ شان از انرژی‌های تجدیدپذیر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: ادارات دولتی بر اساس مصوبه هیئت وزیران به تامین 20 درصد از برق مصرفی‌شان از انرژی‌های تجدیدپذیر الزام شدند.

به گزارش برقآب، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: ادارات دولتی بر اساس مصوبه هیئت وزیران به تامین ۲۰درصد از برق مصرفی‌شان از انرژی‌های تجدیدپذیر الزام شدند .

علی اکبر اسدی در جلسه کارگروه زیربنایی توسعه روستایی ،عشایری ،شهری و آمایش سرزمین ومحیط زیست استان مرکزی گفت:برای کاهش الودگی هوا ، راهی جز توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در بخش‌های خانگی، صنعتی ، کشاورزی و همچنین ادارات دولتی نداریم.

وی افزود: بر اساس تحقیقات موجود، استان مرکزی به دلیل شرایط ویژه جغرافیایی و اقلیمی ظرفیت مناسبی برای بهره گیری از انواع انرژی های تجدید پذیر را داراست و باید گفت که این استان در آینده ای نزدیک می تواند به قطب تولید انرژی های پاک کشور تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت : ناترازی تولید و مصرف در سال های اخیر از سویی و افزایش آلودگی هوا از سوی دیگر دولت ها را بر آن داشته که تغییر نگرش جدی در حوزه انرژی های تجدید پذیررا در دستور کار خود داشته باشند.

محمود محمودی،اهدای تسهیلات ویژه انرژی های تجدید پذیر با معرفی بسیج و سازمان صنعت ، معدن و تجارت به بانک ها و همچنین خرید تضمینی انرژی تولیدی از سوی وزارت نیرو را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری متقاضیان در این حوزه دانست.

وی با بیان اینکه نزدیک ۵۴.۲ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در استان وجود دارد ،افزود: که از این میزان ۱۶.۲مگاوات نیروگاه برق آبی ، ۳۳.۳مگاوات نیروگاه گازی و۴.۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی است.

محمودی گفت : استان مرکزی ۳۳ نقطه برای احداث نیروگاه های خورشیدی روستایی با ظرفیت ۸۷ مگاوات و ۱۵نقطه اولویت دار جهت صدور مولد مقیاس کوچک با ظرفیت ۴۹مگاوات پیش بینی شده است .