اقدامات گذر از پیک تابستان ۱۴۰۰ در خراسان شمالی

برخی تمهیدات و اقدامات مورد نیاز برای عبور مطمئن از پیک تابستان ۱۴۰۰ در گفت و گو با مدیر توزیع نیروی برق شهرستان های گرمه و جاجرم تشریح شد. به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، مهندس «مرتضی رحیمی» با اشاره به افزایش دمای هوا در سال جاری و پیش بینی […]

برخی تمهیدات و اقدامات مورد نیاز برای عبور مطمئن از پیک تابستان ۱۴۰۰ در گفت و گو با مدیر توزیع نیروی برق شهرستان های گرمه و جاجرم تشریح شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، مهندس «مرتضی رحیمی» با اشاره به افزایش دمای هوا در سال جاری و پیش بینی افزایش مصرف وسایل سرمایشی در روزهای گرم، عبور از پیک تابستان امسال را برای صنعت برق حائز اهمیت دانست.

وی از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی میزان بار در روزهای اخیر خبر داد و گفت: به دلیل کویری بودن منطقه و نبود آب به میزان کافی، حدود ۱۰ تا ۱۵ روز است که چاه های کشاورزی منطقه وارد مدار مصرف شده اند و همین امر سبب شده است تا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش بار داشته باشیم. وی متذکر شد: از این رو برنامه های مختلفی برای عبور از پیک تابستان امسال تدوین شده است.

وی احداث خطوط رینگ، آچارکشی سر کابل های خروجی و داخل تابلوهای فشار ضعیف به تعداد ۶۰۰ فیدر، آچارکشی ترانس توزیع فشار ضعیف و کاورینگ به تعداد ۳۰۰ مورد را از برخی برنامه های امسال ذکر کرد. کاهش میزان مصرف روشنایی نیز اقدام دیگری است که به گفته مدیر توزیع نیروی برق شهرستان های گرمه و جاجرم در صورت تامین اعتبار لازم، هزار و ۵۰۰ دستگاه چراغ LED معابر شهری جایگزین چراغ های پر مصرف خواهد شد.

مهندس«رحیمی» بیان کرد: تفاهم نامه ای با صنایع و مشترکین کشاورزی به منظور همکاری لازم برای کاهش بار منعقد شده است همچنین جلسه ای با محوریت کاهش و مدیریت مصرف در ادارات برگزار خواهد شد تا ادارات برابر ابلاغیه شرکت محترم توانیر میزان مصرف خود را نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دهند.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان های گرمه و جاجرم، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در فضای مجازی، نصب ۲ ست خازن و ۳ دستگاه ترانس را در شهرستان های جاجرم و گرمه برای جلوگیری از افت ولتاژ و گذر از پیک تابستان پیش رو از دیگر اقدامات این مدیریت برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری مانور سراسری با محوریت عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰، و کشف رمز ارزها بیان کرد: در این مانور رمز ارز غیر مجاز در منطقه کشف نشد اما به جد پی گیر این موضوع هستیم و با توجه به مصارف مشکوک یا گزارش های مردمی بررسی های بیشتری انجام خواهد شد و این امر نیازمند است تا به صورت ریز و خاص وارد این موضوع شویم. وی افزود: در صورت فعال شدن «پلیس برق» که پیشنهاد آن ارائه شده است، کمک های زیادی در زمینه شناسایی و کشف دستگاه های استخراج رمز ارزهای غیر مجاز انجام خواهد شد.

وی به جلب همکاری مشترکین برای استفاده کردن از مولدین برق در ساعت های پیک مصرف اشاره و ذکر کرد: برای گذر از اوج مصرف در تابستان، مجوزهای احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی صادر شده و اکنون در مرحله آزاد سازی تسهیلات است که البته بهره برداری آن در سال آینده خواهد بود.

برنامه های عبور از پیک تابستان بخش هایی از اقداماتی است که در مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان های گرمه و جاجرم اجرا خواهد شد اما به موازات این برنامه ها پروژه های برق رسانی به مناطق مختلف این دو شهرستان نیز در دست اقدام قرار خواهد گرفت چنان که برق رسانی به شهرک های روستایی نیز در برنامه کاری مدیر توزیع نیروی برق شهرستان های گرمه و جاجرم قرار دارد به طوری که مهندس «رحیمی» از برق رسانی به ۳ شهرک روستایی و ۲ شهرک مهر خبر داد و گفت: تابستان سال جاری در کنار برنامه های مدیریت پیک بار، برق رسانی به شهرک روستای «قلِّی» و «ملّا ویس» در بخش جاجرم و یک شهرک روستایی در «رباط قره بیل» در بخش گرمه و برق رسانی به شهرک های مهر شهرهای ایور و درق (شهرستان گرمه ) نیز در برنامه کاری قرار دارد.