افزایش ۹۲ درصدی ارسال قبوض پیامکی آب در خراسان رضوی

به گفته معاون خدمات مشترکین ودرآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ارسال قبوض پیامکی آب در بخش شهری و روستایی در این استان به  ۹۲ درصد افزایش یافت. محمدسلطانی افزود:ارسال اخطار یادآوری برای مشترکین بدهکار در بازه زمانی ۱۵ روزه از آخرین پیامک ارسال شده به صورت خودکار نیز تاثیر بسزایی در کاهش هزینه […]

به گفته معاون خدمات مشترکین ودرآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ارسال قبوض پیامکی آب در بخش شهری و روستایی در این استان به  ۹۲ درصد افزایش یافت.

محمدسلطانی افزود:ارسال اخطار یادآوری برای مشترکین بدهکار در بازه زمانی ۱۵ روزه از آخرین پیامک ارسال شده به صورت خودکار نیز تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و تحقق وصول مطالبات از مشترکین داشته است.

به گفته وی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی با یک میلیون و ۲۴۷ هزار فقره انشعاب آب و ۲۱۸هزارو۲۵۹ فقره انشعاب فاضلاب طی سال ۹۹ توانست با قرائت به موقع و دقیق کنتورهای مشترکین، ضمن تحقق فروش ۱۱۱ درصدی نسبت به بودجه مصوب، وصول مطالبات از مشترکین را به میزان ۹۷.۰۸ درصد انجام دهد.

وی افزود: در راستای تسهیل ارائه خدمات به مشترکین ، کلیه خدمات فروش و پس از فروش به صورت غیرحضوری از طریق درگاه الکترونیک سامانه جامع خدمات مشترکین و دفاتر پیشخوان انجام می شود.

وی از واگذاری ۳۵هزارو۱۸۲ فقره انشعاب آب و ۱۱هزارو۹۷۱ فقره انشعاب فاضلاب به متقاضیان واجد شرایط جدید در سال قبل خبرداد  که حکایت از تحقق ۱۰۴ درصدی در بخش فروش آب و ۱۲۴ درصدی در بخش فروش فاضلاب دارد ، همچنین در این مدت نسبت به نصب  ۲۹هزار و۷۷۰ فقره انشعاب آب و ۴هزار و۱۴۰ فقره انشعاب فاضلاب اقدام شده است.

سلطانی  پیمایش مشترکین با هدف  افزایش درآمد و شناسائی انشعابات غیر مجاز را مورد اشاره قرار داد که طی سال گذشته منجر به شناسایی ۵هزارو ۲۸۷ فقره انشعاب غیر مجاز شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴هزارو۵۶۰  فقره تبدیل به مجاز شد که تاثیر قابل توجهی در کاهش هدر رفت و توزیع عادلانه آب در سطح استان داشته است.

وی تعویض ۱۶هزارو۲۵۱دستگاه کنتور خراب آب در راستای واقعی سازی مصارف مشترکین را از دیگر اقدامات برشمرد و خاطر نشان کرد و یکی دیگر از اهداف شرکت را افزایش درآمدها قانونی دانستو

وی اضافه کرد: در این راستا  مبادرت به اخذ تبصره ۳ و ماده ۷ در شهرهای فاقد آن و همچنین افزایش ظرفیت ها با کسب توافق و مجوزهای لازم از سوی شوراهای اسلامی و وزارت نیرو شد ، همچنین ۲۵۷ مورد درخواست متقاضیان انشعابات غیر متعارف طی سال ۹۹ بررسی و اعلام هزینه ، که منتج به تحقق ۳۰۵ درصدی درآمد از متقاضیان شد.

معاون مشترکین شرکت ضمن تشکر از همکاران استان بیان داشت: چالش های ناشی از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی ، اقدامات موثری در این حوزه برای یکسان سازی رویه ها ، کانورت اطلاعات و بحران اجتماعی اپیدمی کرونا انجام شده است که این مهم با تلاش و همیت همکاران متعهد و پرتوان شاغل در حوزه مشترکین در کل استان به انجام رسید و این اهداف در سال ۱۴۰۰ نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.