افزایش ۵۰ درصدی توان تولید آب شیرین کن های نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از افزایش ۵۰ درصدی توان تولید آب شیرین کن های این نیروگاه تولید خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، حسین سلیمی عنوان کرد: برای بر طرف کردن مشکلات تولید آب در آب شیرین کن های نوع MED_TVC که سه واحد از این نوع در نیروگاه وظیفه ی […]

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از افزایش ۵۰ درصدی توان تولید آب شیرین کن های این نیروگاه تولید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، حسین سلیمی عنوان کرد: برای بر طرف کردن مشکلات تولید آب در آب شیرین کن های نوع MED_TVC که سه واحد از این نوع در نیروگاه وظیفه ی تولید آب مقطر مورد نیاز واحدهای بخار نیروگاه حرارتی بندرعباس را بر عهده دارند در پی کاهش ناگهانی تولید آب ، پس از بررسی های انجام شده توسط متخصصین این نیروگاه برای واحد های شماره ۱ و شماره ۳ ، برنامه کاری جهت رفع مشکلات موجود برنامه ریزی شد و توسط پرسنل غیور نیروگاه به طور شبانه روزی و در کوتاهترین زمان ممکن با موفقیت انجام شد .
واحد آب شیرین کن شماره ۱ :
اسید شویی واحد ، سرویس نازلهای آب پاش ، ترمیم هدر آب پاش افکت چهار ، تعوض ولو خروجی فیلتر

آبشیرین کن شماره ۳ :
سرویس نازلهای آب پاش ، سرویس فیلتر ، تعویض ولو ورودی فیلتر

حسین سلیمی خاطر نشان کرد:انجام اسید شویی به دو‌ منظور انجام شده است . اول به منظور حذف رسوبات تشکیل شده بر روی لوله های افکت ها که مانع تبادل حرارت و در نتیجه کاهش تولید آب شیرین کن می شدند .
دوم به منظور تمیز شدن سطح لوله ها و محیا شدن شرایط کار تعمیراتی در حال اجرا بر روی این آب شیرین کن.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: به همت کارکنان تلاشگر بهره برداری شیمی و اداره تاسیسات مکانیک در شرایط سخت کاری و آب و هوایی و همچنین دمای بالای افکتهای آبشیرین کن و محدود بودن تعداد نفرات با توجه به شرایط بیماری منحوس کرونا ، با انجام موفق تعمیرات مذکور بخش عمده ای از مشکلات تولید آب برطرف گردید.لازم به ذکر است این افزایش تولید در روند تولید واحدها تاثیر به سزایی دارد.