افزایش ۳۳ درصدی تولید نیروگاه طرشت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه طرشت گفت: مجموع تولید خالص این نیروگاه در نیمه نخست امسال از مرز ۲۳۰ هزار مگاوات ساعت گذشت. سیدیحیی نوبخت با بیان این مطلب افزود: این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته و راندمان این نیروگاه را به ۲۴.۶ درصد رسانده است. نیروگاه طرشت […]

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه طرشت گفت: مجموع تولید خالص این نیروگاه در نیمه نخست امسال از مرز ۲۳۰ هزار مگاوات ساعت گذشت.

سیدیحیی نوبخت با بیان این مطلب افزود: این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته و راندمان این نیروگاه را به ۲۴.۶ درصد رسانده است.
نیروگاه طرشت با چهار واحد بخار ۴۰ مگاواتی و یک واحد گازی ۲۵ مگاواتی بعنوان قدیمی‌ترین نیروگاه کشور در مدار تولید برق است.

 

آغاز فرایند بازنشسته کردن قدیمی‌ترین نیروگاه کشور

واحدهای یک و دو نیروگاه طرشت پس از ۶۲ سال بهره‌برداری موفق و پایدار، در راستای نوسازی نیروگاه و با هدف جایگزینی واحدهای جدید راندمان بالا از مدار خارج شدند.

سیدیحیی نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه طرشت با اشاره به اینکه این دو واحد با مجوز دیسپاچینگ از مدار خارج تولید شده‌اند، گفت: این مهم در حالی است که تا روز گذشته میزان تولید این واحدها ۳۰ میلیون کیلووات ساعت فراتر از تعهد پیش‌بینی شده بوده و همچنان تولید در واحدهای سه و چهار بخار و واحد ۲۵ مگاواتی گازی ادامه دارد.
وی افزود: پروژه جایگزینی واحدهای جدید مدتی پیش تصویب و برنامه‌ریزی شده بود که از دهم مهرماه استارت این برنامه با خروج واحدهای یک و دو خورده شد.