افزایش ۱۳۹میلیون متر مکعبی تولید آب در خراسان رضوی

میانگین تولید آب در شهرها و روستاهای خراسان رضوی با ۵.۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۳۹ میلیون متر مکعب در سال ۱۴۰۰ رسید. معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: تولید آب در ۵ ماه  سال قبل ۱۳۲میلیون مترمکعب بود . […]

میانگین تولید آب در شهرها و روستاهای خراسان رضوی با ۵.۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۳۹ میلیون متر مکعب در سال ۱۴۰۰ رسید.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: تولید آب در ۵ ماه  سال قبل ۱۳۲میلیون مترمکعب بود .
“مهدی جهان طلب” این افزایش را در شهرها ۲.۷درصد و روستاها ۸.۶ درصد اعلام کرد و افزود: تشدید بیماری کرونا عامل اصلی افزایش تولید آب در استان محسوب می شود.
وی از قطع برق و ادامه پدیده خشکسالی به عنوان دو چالش در روند تامین آب شهرها و روستا نام برد و خاطر نشان کرد : تولید آب در صورت عدم قطع برق از ۵ درصد به ۱۰درصد افزایش می یافت  چرا که قابلیت مصرف توسط مشترکان وجود داشت .
وی با اشاره به هزار و ۸۰۰ منبع تامین آب زیر زمینی و سطحی در خراسان رضوی تاکید کرد: کاهش شدید بارش ها در سال آبی جاری ، روند آبدهی  ۳۰۰ چشمه و قنات را تحت تاثیر قرار داد و باعث افزایش شهرها و روستاهای مواجه با تنش آبی و ارسال تانکری به نقاط مختلف استان شد.
معاون آبفا خراسان رضوی همچنین  از تدوین برنامه و شروع پروژه های رفع تنش آبی در شهرها و روستاها خبرداد و اظهار کرد: هزارو۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ،  خشکسالی و تنش  برای رفع مشکل آب ۳۲شهر استان در سال ۱۴۰۰ اختصاص یافت و همزمان تامین اعتبار از سایر منابع نیز در حال پیگیری است.
“جهان طلب” با بیان اینکه ۶۰۰میلیارد ریال هم برای مشکل تامین آب مناطق روستایی در سال ۱۴۰۱ تخصیص یافته است ، اعتبار مورد نیاز تامین آب شرب ۲۶۳روستا در خراسان رضوی را ۵هزار میلیارد ریال برآورد کرد.