افزایش ۱۰۰۰ مگاوات به بار سراسری در پی افزایش یک درجه ای متوسط دما

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، در برنامه گفتگوی ویژه خبری از شبکه سبلان ضمن عذرخواهی از مردم استان در خصوص قطعی برق در روز‌های اخیر گفت: از آنجایی که شبکه تولید برق یک شبکه بهم پیوسته و مرتبط است، برخی‌ از محدودیت‌ ها در بخش تولید منجر به مدیریت اضطراری بار در […]

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، در برنامه گفتگوی ویژه خبری از شبکه سبلان ضمن عذرخواهی از مردم استان در خصوص قطعی برق در روز‌های اخیر گفت: از آنجایی که شبکه تولید برق یک شبکه بهم پیوسته و مرتبط است، برخی‌ از محدودیت‌ ها در بخش تولید منجر به مدیریت اضطراری بار در استان و کشور شده است.

قدیمی گفت: به دلیل افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف در تمام بخش های مصرف و هم چنین کاهش نزولات آسمانی و کاهش میزان تولید نیروگاههای برق – آبی کشور ؛ خاموشی های پراکنده را روز ۱ خرداد در برخی مناطق استان شاهد بودیم و از روز ۲ خرداد برنامه های مدیریت اضطراری بار در سایت شرکت توزیع برق استان ،خبرگزاری ها و کانال شرکت توزیع برق و کانال های پر مخاطب های استان در اختیار اطلاع هم استانی های عزیز  قرار گرفته تا برنامه ریزی های لازم را انجام دهند .
 وی افزود: با توجه به بارش‌های امسال ذخیره آب نیروگاه‌های برقابی  با کاهش ۳۴ درصدی همراه بوده است که این نیز یکی از عوامل خاموشی می باشد .
مدیر عامل توزیع برق استان عامل دیگر خاموشی‌های اخیر را وجود ماینر‌ها یا دستگاه‌های رمز ارز دیجیتال عنوان کرد و خواستار همکاری مردم در شناسایی این مراکز غیر مجاز شد .
قدیمی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق کشور  در مقایسه با سال گذشته، گفت: افزایش یک درجه ای متوسط دما در کشور حدود ۱۰۰۰ مگاوات به بار سراسری می افزاید و این افزایش دما باعث بروز خشکسالی در کشور شده و موجب شده پمپ های  کشاورزی زودتر وارد مدار شوند.
در ادامه حسین قدیمی با اشاره به لزوم صرفه جویی در ادارات اظهار داشت: کلیه مسولان دستگاههای اجرایی استان موظفند کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی از ساعت ۱۱ لغایت پایان وقت اداری و کاهش ۹۰ درصدی در غیر ساعات اداری را در دستور کار خود قرار دهند و از آماده به کار بودن دیزل ژنراتورها ی ادارات خود اطمینان یابند .
قدیمی به تشریح طرح تشویقی برق امید پرداخته و گفت: مشترکان خانگی که برق مصرفی خود را به کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت برسانند و در شهرهای شمالی استان که جزو شهرهای گرمسیری محسوب می شوند به کمتر از ۱۵۰ کیلووات ساعت برسانند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی خواهند شد و همچنین هزینه برق مشترکان پر مصرف ۱۶ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
وی در پایان در خصوص راهکارهای مدیریت مصرف برق افزود: خاموش کردن یک لامپ توسط هر یک از مشترکین برق حداقل باعث کاهش مصرف به اندازه یک نیروگاه بزرگ ۱۲۰۰ مگاواتی خواهد شد.