افزایش پایداری در تامین آب مردم استان بوشهر از طریق افزایش ظرفیت تولید طرح‌های آب‌شیرین‌کن و کاهش هدررفت آب

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهراظهار داشت: اکنون برای تأمین آب شرب طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف شهری و روستایی به‌ویژه نقاط ساحلی در حال اجرا و یا بهره‌برداری است.
ابوالحسن عالی تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون در شبانه‌روز ۴۰ هزار مترمکعب از طریق شیرین‌سازی آب دریا تولید و در شبکه آبرسانی استان بوشهر منتقل می‌شود.وی با بیان اینکه ۱۰ درصد آب شرب مصرفی استان بوشهر از تأسیسات آب‌شیرین‌کن تولید می‌شود خاطر نشان کرد: تولید آب شرب استان بوشهر در ۲ تا سه سال آینده با افزایش ۴ برابری به ۱۵۰ هزار تا ۱۶۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز می‌رسد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال طرح‌های آب‌شیرین‌کن در بوشهر، وحدتیه و سیراف – جم به ظرفیت‌های مختلف در مجموع به بیش از ۸۰ هزار مترمکعب وارد مدار تولید می‌شود.

عالی کاهش هدررفت آب را دیکر گام اساسی شرکت آبفا در ارتقا پایداری خدمات تامین وتوزیع آب اعلام نمود. کاهش هدررفت از طریق نوسازی شبکه‌های فرسوده آبرسانی، کاهش زمان رسیدگی ورفع حوادث، بهبود مدیریت توزیع ، نشت یابی، کنترل وکاهش مصارف غیر مجاز از جمله اقدامات شرکت آبفا استان در این راستا عنوان کرد: اکنون هدر رفت آب در استان بوشهر حدود ۴۰ درصد است که تا سال ۱۴۰۴ حدود ۱۵ درصد کاهش می‌یابد