افزایش مصرف شبکه برق خوزستان و ضرورت مدیریت مصرف‎

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از رشد حدود 1000 مگاواتی شبکه برق خوزستان خبر داد و بر لزوم مدیریت مصرف برق تاکید کرد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: اوج مصرف شبکه برق خوزستان در روز شنبه (۳ تیرماه) به ۸ هزار و ۴۸۴ مگاوات رسید که در مقایسه با مصرف ۷ هزار و ۴۹۳ مگاوات مشابه سال قبل، رشد ۱۳.۲ درصدی را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ مگاوات افزایش مصرف باعث وارد کردن فشار مضاعف به تجهیزات می‌شود، تصریح کرد: شبکه برق استان با شروع گرما پربار است و افزایش ۱۳ درصدی باعث آسیب به تجهیزات و در نهایت بروز حادثه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این افزایش و کاهش رشد مصرف برق نشان می‌دهد که کلید مدیریت شبکه برق به رفتار مشترکین بستگی دارد و این مشترکین هستند که با کاهش و مدیریت مصرف یا با افزایش مصرف، تعیین کنند پایداری شبکه برق خواهند بود.
وی با دعوت از مشترکین به ویژه بخش خانگی برای کاهش مصرف بار سرمایشی، افزود: با همکاری مشترکین در رعایت الگو و کاهش مصرف می‌توان همانند سال‌های قبل با موفقیت از پیک مصرف تابستان عبور کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تاکید کرد: با مدیریت مصرف به ویژه در ساعت‌های پیک بار (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) علاوه بر حفظ پایداری شبکه برق که آرامش و آسایش خانواده‌ها را به همراه دارد از پاداش‌های قابل توجه وزارت نیرو برای کاهش مصرف نسبت به سال قبل، هم می‌توان بهره‌مند شد.
با توجه به شروع پیک مصرف، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست می‌کند که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پرمصرف در ساعت پیک بار (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت­رسانی مستمر همراهی نمایند.