افزایش قابلیت آب رسانی جنوب شیراز با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ محمدیه

با حضور فرماندار و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز ایستگاه پمپاژ آب محمدیه با اعتباری بالغ بر ۲۵۱ میلیارد ریال برای آب رسانی به مناطق جنوبی شهر شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش برقآب، افزایش قابلیت آب رسانی جنوب شیراز با حضور فرماندار و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان در ایستگاه پمپاژ آب محمدیه، یک اقدام مهم است که با هزینه‌های بالغ بر ۲۵۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. این پروژه با هدف انتقال آب خط سد درودزن به مخزن محمدیه بدون نیاز به کنترل شیرآلات روی خط اصلی بود و ظرفیت حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه دارد.

این پمپاژ در شهریور ماه سال جاری وارد فاز نهایی بهره‌برداری شد و پس از احداث پست برق، اجرای منصوبات الکتریکی و مکانیکی و عملیات سازه‌ای در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به فاز مقدماتی بهره‌برداری رسید. این تاسیسات از زمان طراحی در سال ۱۴۰۰ شروع شده و پس از پشتیبانی از آن و پیشروی در فرایند های مختلف، به بهره‌برداری نهایی رسید.

با احداث این ایستگاه پمپاژ، شرایط استفاده از فشار موجود در خط اصلی برای انتقال آب به مخازن پایین دست بهبود یافت. این تسهیلات برای مناطق والفجر، شهرک مهدیه، بولوار طلائیه، سجادیه، سیمان و شهرک‌های جنوبی شیراز تاثیرگذار است.

فرماندار شیراز در مراسم افتتاحیه ایستگاه پمپاژ محمدیه اظهار داشت که شرکت آب و فاضلاب شیراز همواره همراه و همدل با مردم بوده و این اقدامات ارتباط مستقیمی با زندگی و معیشت مردم دارد. وی با تاکید بر اینکه بخش آب در اعتبارات شهرستان حجم بزرگی را به خود اختصاص داده است، اهمیت این بخش را در رتبه‌بندی بالاتری نسبت به بخش‌های دیگر اعلام کرد.