افزایش ظرفیت برقرسانی با خط ۱۳۲ کیلوولت ارجان- دژکوه

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: خط 132 کیلوولت ارجان- دژکوه در استان کهگیلویه و بویراحمد با ارزش سرمایه‌گذاری 3450 میلیارد ریال احداث و برق‌دار شد.

به گزارش برقآب، خط ۱۳۲ کیلوولت ارجان- دژکوه در استان کهگیلویه و بویراحمد با ارزش سرمایه‌گذاری ۳۴۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. این خط برق‌دار شده و مدار آن به طول ۴۶.۵ کیلومتر راه‌اندازی شده است. این پروژه شامل تامین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب برج و سیم کشی بوده است.

هدف اصلی احداث این پروژه، اتصال پست برق ۱۳۲ کیلوولت به ۳۳ کیلوولت دژکوه به شبکه برق است. این اتصال، به تأمین برق مطمئن و پایدار در منطقه و افزایش ظرفیت اطمینان و شبکه برق منطقه کمک می‌کند. مناطق سوق و لنده نیز به این خط انتقال برق متصل می‌شوند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در طول سال‌های اخیر به توسعه و ارتقاء شبکه انتقال و فوق توزیع برق در استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد پرداخته است. از مهرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون، این شرکت ۱۵۸.۵ کیلومتر مدار خط ۵۷ کیلومتر مدار هادی پرظرفیت و ۱۰۹ کیلومتر فیبرنوری را به بخش انتقال و فوق توزیع شبکه اضافه کرده است.

در تیرماه سال جاری، پروژه انتقال و فوق توزیع با ارزش ۳۳۵۰ میلیارد ریال شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با حضور رئیس‌جمهور در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد. این پروژه با توسعه شبکه برق و بهره‌برداری از خط ۱۳۲ کیلوولت ارجان- دژکوه به بالا برق تأمین مطمئنی به مناطق مورد نیاز فراهم می‌کند و به افزایش ظرفیت اطمینان از تأمین برق در منطقه کمک می‌کند.