افزایش حجم ذخیره سازی مخازن و توسعه شبکه آب روستایی باقرشهر

مدیر امور آبفای باقرشهر از توسعه و بازسازی شبکه آب روستایی و افزایش حجم ذخیره سازی مخازن آب باقرشهر با اتصال دو مخزن ذخیره آب قدیم و جدید خبر داد. مسلم سلطانیان با اعلام این خبر گفت: در این عملیات عمرانی و اصلاح شبکه تامین و توزیع آب آشامیدنی، مخزن قدیمی ۱۰ هزار متر مکعبی […]

مدیر امور آبفای باقرشهر از توسعه و بازسازی شبکه آب روستایی و افزایش حجم ذخیره سازی مخازن آب باقرشهر با اتصال دو مخزن ذخیره آب قدیم و جدید خبر داد.
مسلم سلطانیان با اعلام این خبر گفت: در این عملیات عمرانی و اصلاح شبکه تامین و توزیع آب آشامیدنی، مخزن قدیمی ۱۰ هزار متر مکعبی به مخزن جدید۴۰۰۰ متر مکعبی باقرشهر متصل شد تا با افزایش حجم ذخیره سازی آب و افزایش قدرت مانور و مدیریت شبکه، مشکل تامین آب شهر در زمان های اوج و پیک مصرف برطرف شود.
سلطانیان ارتقای کمی و کیفی آب و پایدار سازی شبکه توزیع را از نتایج مهم اتصال این دو مخزن برشمرد و افزود: به منظور اتصال این دو مخزن، ۵۰ متر لوله گذاری به قطر ۳۰۰ میلی متر ازجنس چدن داکتیل انجام شده است و سه راه گیری از خط انتقال چاه های تامین کننده آب شرب به مخزن ها نیز با وجود محدودیت های اجرایی، به طور کامل انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی همچنین به تلاش های صورت گرفته در زمینه اصلاح و بازسازی شبکه آب روستاهای زیر پوشش امور آبفای باقرشهر اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور ارتقای کمی و کیفی آب روستاهای تحت پوشش،۵ دستگاه شیرخط به قطرهای ۱۵۰،۱۰۰ و ۲۰۰ میلی متری در روستای دوتویه اولیاء و ۳ دستگاه شیرخط جدید و معیوب  نیز در روستای عظیم آباد نصب و تعویض شد.
باقرشهر در جنوب شهرستان ری ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و امور آب و فاضلاب این شهر به ۱۳هزار مشترک آب خدمات رسانی می کند.
تسریع آبرسانی به مرکز بازپروری سروش کهریزک
طی بازدید مسئولان آبفا و مدیران محلی و استانی،راهکارهای تامین اعتبارهای لازم و سرعت بخشی به روند آبرسانی به مرکز بازپروری معتادان متجاهر سروش کهریزک بررسی شد.
مدیر روابط عمومی آبفای منطقه۶تهران – شهرری با اعلام این خبر گفت: این بازدید به منظور بررسی میدانی روند اجرای طرح آبرسانی به مرکز بازپروری معتادان متجاهر سروش کهریزک و هم اندیشی و چاره اندیشی راهکارهای تامین و تخصیص اعتبارهای لازم در جهت سرعت بخشی اجرای این طرح انجام شد.
مرتضی فخاری افزود: در این طرح آبرسانی که از دی ماه سال گذشته آغاز شده، با وجود مشکلات مالی فراوان، ۱۱ هزار متر لوله گذاری از شورآباد کهریزک تا مرکز بازپروری سروش به پایان رسیده و در صورت اجرای خط انتقال از باقرشهر به کهریزک، در آینده نزدیک قابلیت بهره برداری خواهد داشت.
این بازدید با حضور مجمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران، حسن حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه شش، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تهران، امین بابایی بخشدار کهریزک و زینت بخش معاون امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ری انجام شد.