افزایش اعتبار طرح های آبرسانی در سال جاری 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: عدم توجه به طرح های آبرسانی به لحاظ مسائل مالی اشکال بزرگی است که در سال های اخیر استان گلستان با آن مواجه بود که در سال ۱۴۰۰ با تلاش همه مسئولین استان اعم از وزارت نیرو، استانداری، سازمان برنامه و بودجه ، شرکت آب منطقه ای […]

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: عدم توجه به طرح های آبرسانی به لحاظ مسائل مالی اشکال بزرگی است که در سال های اخیر استان گلستان با آن مواجه بود که در سال ۱۴۰۰ با تلاش همه مسئولین استان اعم از وزارت نیرو، استانداری، سازمان برنامه و بودجه ، شرکت آب منطقه ای استان و نمایندگان تازه نفس استان این اعتبارات افزایش چشمگیری داشت.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سید محسن حسینی با حضور در دفتر خبرگزاری برنا استان اظهار کرد: آب شرب دارای چهار مولفه تامین، مخزن، شبکه و فرهنگ مصرف می باشد.
وی ادامه داد: تامین آب شرب در استان گلستان ۹۶ درصد از طریق آبهای زیرزمینی و حدود ۴ درصد از طریق رودخانه ها، چشمه ها و غیره است.
حسینی تصریح کرد: طرحهای آبرسانی به شهر های بندرترکمن، گرگان، گمیشان، آزاد شهر، رامیان، کلاله برعهده شرکت آب منطقه ای می‌باشد.
وی افزود: عدم توجه به طرح های آبرسانی به لحاظ مسائل مالی اشکال بزرگی است که در سال های اخیر استان گلستان با آن مواجه بود.
حسینی افزود: کل اعتبار طرح های آبرسانی در سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان بود که با تلاش های صورت گرفته این اعتبار در سال جاری به ۱۱۹  میلیارد تومان افزایش یافته است که اواخر خرداد ابلاغ شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان تصریح کرد: تحویل دو حلقه چاه در فاضل آباد و والش آباد به آب و فاضلاب در ماه گذشته با هزینه حدود ۱۰ میلیارد تومان انجام شد و چند روز اخیر نیز یک حلقه چاه در منطقه کردکوی و بندرترکمن با اعتبار ۶ و نیم میلیارد تومان افتتاح شد و در حال تجهیز یک ایستگاه پمپاژ و مخزن و یک حلقه چاه دیگر برای طرح آبرسانی به گرگان هستیم.

وی همچنین اضافه کرد: احداث دو حلقه چاه در آزاد شهر، تجهیز یک حلقه چاه در رامیان و یک حلقه چاه در کلاله و نیز از جمله اقدامات اضطراری آبرسانی در استان است که در حال انجام است.
حسینی خاطرنشان کرد: تا کنون از اعتبارات سال ۱۴۰۰ هیچ مبلغی تخصیص داده نشده است و با توجه به تصویب این اعتبارات انجام پروژه های مختلف را آغاز کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه آب‌های زیرزمینی در استان گلستان به تدریج غیرقابل اتکا میشوند افزود: به طور میانگین در گلستان مردم در شهر و روستا در طول سال ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب استفاده می کنند و در افق ۱۴۲۵ پیش بینی شده است این مصرف به ۲۰۰ میلیون مترمکعب برسد.
وی ادامه داد: در برنامه میان مدت استفاده از  آب سدها برای استان در نظر گرفته شده است که در همین راستا سد میرداماد در شصت کلا گرگان، سد نرماب در شرق گلستان، سد قره چای در رامیان در حال برنامه ریزی است و تقریبا جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر در گلستان در افق میان مدت از آب سدها استفاده خواهند کرد.