افزایش آمادگی تولید برق در نیروگاه شهید رجایی

آمادگی تولید نیروگاه شهید رجایی قزوین در یک صد و بیستمین روز از سال جاری، به میزان هفت درصد افزایش یافته است. بررسی شاخص‌های تولید این نیروگاه از بهبود شاخص آمادگی تولید در واحدهای سیزده‌گانه آن خبر می‌دهد؛ به طوری که در یکصدوبیستمین روز از سال جاری و در فصل پیک مصرف برق، میزان آمادگی […]

آمادگی تولید نیروگاه شهید رجایی قزوین در یک صد و بیستمین روز از سال جاری، به میزان هفت درصد افزایش یافته است.

بررسی شاخص‌های تولید این نیروگاه از بهبود شاخص آمادگی تولید در واحدهای سیزده‌گانه آن خبر می‌دهد؛ به طوری که در یکصدوبیستمین روز از سال جاری و در فصل پیک مصرف برق، میزان آمادگی واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه با چهار میلیارد و ۳۹۷ میلیون کیلووات ساعت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.
با این میزان آمادگی، تولید خالص انرژی الکتریکی نیروگاه هم در همین بازه زمانی به میزان ۶ درصد افزایش داشته است.
با توجه به ضرورت کسب آمادگی واحدها برای تولید برق در پیک مصرف امسال، متخصصان این نیروگاه تلاش کرده‌اند تا به طور بهینه و به موقع، تعمیرات واحدهای سیزده‌گانه را تا پیش از آغاز فصل گرما به پایان رسانند که این مهم، همراه با اجرای صحیح برنامه‌های مقابله‌ای با تابستان و کاهش خروج‌های اضطراری باعث شد تا در یکصد و بیستمین روز از سال جاری، شاخص‌های عمده تولید در این نیروگاه افزایش یابد.
نیروگاه شهید رجایی با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی و ظرفیت نامی ۲۰۴۲ مگاوات، سالانه ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می‌کند.