افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در استان گیلان

شرایط خاص و استثنایی امسال نسبت به سال های قبل موجب شد تا در فروردین ماه سال جاری شاهد افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در استان گیلان باشیم. «بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: اگرچه در شروع فصل تابستان و ماه های گرم سال با افزایش و رشد مصرف انرژی […]

شرایط خاص و استثنایی امسال نسبت به سال های قبل موجب شد تا در فروردین ماه سال جاری شاهد افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در استان گیلان باشیم.

«بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: اگرچه در شروع فصل تابستان و ماه های گرم سال با افزایش و رشد مصرف انرژی برق مواجهیم، اما سال جاری از حساسیت بیشتری برخوردار می باشد. چرا که در فروردین ماه سال جاری با افزایش دما در استان ، شاهد افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در استان گیلان بودیم.
وی افزود: بارش کم و خشکسالی به همراه رشد مصرف برق و پیش بینی های هواشناسی مبنی بر گرم تر شدن امسال نسبت به سال قبل و افزایش دو درجه دما در سال جاری، شرایط ویژه ای را برای صنعت برق رقم زده است و باید بیشتر از سال گذشته با استفاده بهینه از انرژی برق ، استفاده همگانی از این نعمت برق را فراهم سازیم.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به برداشت زودهنگام آب از چاه های کشاورزی گفت: وقوع این پدیده، تایید کننده کم آبی، خشکسالی و شرایط حاد پیش رو است. این شرایط، انسجام و پیگیری مستمر و بسیج همگانی در برنامه های مدیریت مصرف برق را می طلبد و باید با مصرف منطقی، هوشمندانه و مناسب انرژی برق، دست در دست هم دهیم تا پیک بار سال جاری را به مانند سال های گذشته با موفقیت سپری کنیم.