با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی ،

افتتاح ۱۱۲پروژه توزیع برق استان مرکزی در هفته دولت

112پروژه توزیع برق با اعتباری بالغ بر297میلیارد تومان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.

به گزارش برقآب، وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین افتتاح طرح های افتتاحی توزیع برق که همزمان به صورت نمادین در اراک و ساوه برگزار شد،گفت: هفته دولت احیا کننده و یادآور خاطره دو شهید نامی عرصه خدمت، شهیدان “رجایی و باهنر” وبه طور خاص شهدای صنعت آب و برق و فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون است.
سید احسان خاندوزی ضمن قدردانی از زحمات فعالان صنعت آب و برق گفت: امیدواریم با افتتاح این پروژه ها شاهد رونق پروژه های عمرانی و تولیدی در استان مرکزی باشیم.
وی گفت: با افتتاح پروژه های صنعت برق در شهرستان ساوه ،تسهیل در خدمتگزاری استفاده از پروژه های زیرساختی نه تنها برای خانوارها بلکه برای صنایع کشور و تولیدات اقتصادی که امری ضروری است مهیا می شود وساوه به قطب صادرات غیرنفتی، صنایع بزرگ و مهم شناخته می شود که امیدواریم این مسیر را با سرعت و شتاب بیشتری طی کند.
خاندوزی افزود: اقدامات امید بخش صنعت برق در هفته دولت به عنوان زیرساخت توسعه و تعالی کشور در حوزه تامین پایدار برق به طور خاص در خدمت بخش تولیدی است که باید مسیر حرکت خود را در بخش زیرساخت ها که در سالیان گذشته در بخش مصرف بوده است در سمت بخش تولید سوق دهیم وهمچنین مسئله پایداری تامین برق کشور به شکل ویژه تری در بخش تولیدی در دستور کار سال آینده قرار گرفته است .
وی گفت: نظام قیمت گذاری و قرار دادهایی منعقده با نیروگاه ها برای تولید برق کشور وهمچنین چاره اندیشی برای حجم بالای تلفات انتقال برق کشور، که ارقام قابل توجهی است و در ترازنامه انرژی برق کشور سهمی که تلفات انرژی برق به خود اختصاص داده است قابل توجه و چشم گیر است که با اقدامات جدی در حوزه مدیریت مصرف و کاهش تلفات ، با همین میزان عرضه و تولید، می شود بهره وری بیشتری در تامین برق پایدار و کاهش ناترازی تولید و مصرف برق در سال های آینده داشته باشیم.

استاندار مرکزی هم گفت :در هفته دولت، تلاش بر این است که اقدامات و فعالیت ها منعکس شوند تا مردم در جریان فعالیت های دولت قرار بگیرند و روحیه کار، تلاش و امیدواری در جامعه بالا برود، لذا لازم است در اولین هفته دولت سیزدهم فعالیت های صورت گرفته به خوبی به مردم منعکس شود.
فرزاد مخلص الائمه افزود: دولت مردمی سیزدهم با خدمت رسانی و کار شبانه روزی به دنبال جلب رضایت مردم است؛ به ویژه صنعت برق استان یکی از کم نظیر ترین فعالیت های شهری ،پروژه ۹کیلومتری تامین برق بیمارستان ولی عصر (عج) را طی ۴۸ ساعت انجام و تامین برق انتقال آب شرب از چشمه هفتیان به طول ۶۳کیلومتر به شهرستان تفرش را انجام داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه صنعت برق به عنوان حساس ترین صنعت در کشور از اهمیت مضاعفی برخوردار است،افزود: صنعت برق استان مرکزی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت سیزدهم ،مجدانه در روند توسعه کشورگام برمی دارد.