همزمان با هفته دولت و از سوی شرکت برق منطقه ای خراسان صورت گرفت

افتتاح پست برق ۱۳۲ کیلو ولت بوژان و دیهوک

همزمان با هفته دولت پست برق ۱۳۲ کیلو ولت شهرک صنعتی جغتای به بهره برداری رسید.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان این پست که هزینه‌ای بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال در بر داشته است به مدت ۴ ماه اجرا گردیده و دارای بی‌خط ۱۳۲ کیلولت و امکان توسعه یک بی‌خط می‌باشد. میزان اشتغال زایی آن به طور مستقیم در زمان احداث ۲۵ نفر و در زمان بهره برداری ۱۰ نفر می‌باشد. هدف از اجرای این پست افزایش قابلیت اطمینان شبکه، افزایش پایداری شبکه برق خراسان رضوی، فراهم نمودن شرایط اتصال نیروگاه‌های تجدید‌پذیر به شبکه در منطقه و تامین برق مطمئن بخش جغتای می‌باشد

از دستاوردهای مهندسی این پست می‌توان به تغذیه پست ۱۳۲ کیلو ولت به صورت تک مداره، کاهش تلفات شبکه فشار متوسط و بهبود پروفیل ولتاژ شبکه فشار متوسط منطقه نام برد.

افتتاح پست برق ۱۳۲ کیلو ولت بوژان

در هفته دولت امسال پست برق ۱۳۲ کیلو ولت بوژان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح گردید. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان این شرکت با همکاری مسئولین استان خراسان رضوی و به خصوص نماینده شهرستان و فرماندار شهرستان نیشابور نسبت به احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت موبیل بوژان اقدام نمود.

مدت زمان اجرای این پست ۳ ماه بوده است و میزان اشتغال زایی آن در زمان احداث و بهره برداری ۲۵ نفر می‌باشد. از اهداف این پروژه می‌توان به افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق، افزایش پایداری شبکه خراسان رضوی، تامین برق مطمئن محدوده بوژان شهرستان نیشابورو فراهم نمودن شرایط تامین برق صنایع و خانگی نام برد. همچنین تامین بار مورد نیاز مشترکین منطقه در کمترین زمان ممکن، کاهش تلفات شبکه فشار متوسط و بهبود پروفیل ولتاژ شبکه فشار متوسط منطقه از دستاوردهای مهندسی این پروژه می‌باشد.

افتتاح پست دیهوک

همزمان با هفته دولت طی مراسمی پست برق ۱۳۲ کیلوولت دیهوک در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید در این مراسم که استاندار خراسان جنوبی، نماینده خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونین شرکت برق منطقه‌ای خراسان حضور داشتند. جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی درمراسم افتتاح این پست برق اظهار داشت: پست وخط انتقال دیهوک با هزینه ۱۱۰ میلیارد تومان افتتاح گردید و نگرانی مردم و یکی از مطالبات جدی این شهرستان برطرف گردید.

وی افزود با افتتاح این پروژه امکان اشتغال ۲۵ نفر به طور مستقیم و ۱۰ نفر با بهره برداری دائم وجود خواهد داشت. استاندار خراسان جنوبی هزینه اجرای پست را ۶۰۰ میلیارد ریال بدون احتساب هزینه خط عنوان کرد لازم به ذکراست در این مراسم خط انتقال این پست نیز افتتاح گردید. طول خط پست دیهوک۷۵ کیلومتردارای یک بی‌خط و امکان توسعه یک بی‌دیگر می‌باشد که وارد مدار گردید.

هدف از اجرای این پروژه افزایش قابلیت اطمینان شبکه، افزایش پایداری شبکه برق خراسان جنوبی، فراهم نمودن اتصال نیروگاههای تجدید‌پذیر به شبکه در منطقه، فراهم نمودن تامین برق شرایط برق صنایع سنگین و تامین برق مطمئن بخش دیهوک می‌باشد همچنین این خط دارای ۴۰۲ برج به صورت بتنی می‌باشد که با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

گفتنی است از دستاوردهای مهندسی این پروژه می‌توان به تغذیه پست ۱۳۲ کیلو ولت به صورت تک مداره شعاعی از پست طبس، کاهش تلفات شبکه فشار متوسط، بهبود پروفیل ولتاژ شبکه متوسطه منطقه، امکان تامین برق شهرک صنعتی دیهوک و امکان جمع آوری دیزلهای منطقه نای بند نام برد.