افتتاح پروژه آبرسانی پایدار به روستای حسین آباد استان خراسان شمالی

افتتاح پروژه آبرسانی پایدار به روستای حسین آباد و آئین کلنگ زنی عملیات اجرایی فاز یک مجتمع آبرسانی ۵ روستایی شوریک_ عبدآباد در شهرستان شیروان همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ سال تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، این شرکت پیرو بیانات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، ضمن مطالعات بنیادین مبتنی بر دانش بومی، به منظور تامین آب پایدار و در راستای اشتغال‌زایی و حمایت از صنایع کم آب طلب با حمایت مسئولین استانی و شهرستانی طی مراسمی اقدام به افتتاح پروژه حسین آباد و کلنگ زنی فاز ١ مجتمع ۵ روستایی شوریک_عبدآباد در شهرستان شیروان نمود.

“غلامحسین ساقی” مدیرعامل شرکت آبفای استان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه منبع تامین آب شرب جمعیت ۳۵۰۰ نفری روستای حسین آباد، یک حلقه چاه با دبی ۲ لیتر بر ثانیه، یک دهنه چشمه با دبی ۴ لیتر بر ثانیه و یک دهنه چشمه عشایری با دبی ۲ لیتر بر ثانیه بوده است، گفت: بدلیل شولات شدن چاه، کاهش نزولات اسمانی و به تبع ان کاهش آبدهی چشمه و کمبود آب شرب در روستای حسین آباد، روزانه بصورت متوسط ٧ سرویس آب توسط تانکر در روستا توزیع می شد که جهت رفع این مشکل، در سال ۹۸ یک حلقه چاه به عمق ۲۵۰ متر در روستای گره زو با دبی ١٩ لیتر بر ثانیه حفر و تجهیز گردید.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز ۶۷۵۰ متر خط انتقال اجرا گردید و در روزهای آغازین سال ۱۴۰۱ پروژه مذکور با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه مخزن ذخیره آب موجود جوابگوی جمعیت بالای روستای حسین آباد نیست، گفت: جهت تکمیل پروژه که شامل ساخت مخزن یکهزار مترمکعبی، اصلاح ۶ کیلومتر شبکه توزیع فرسوده و اجرای سیستم تله متری می باشد، حدود ۸۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

در ادامه این مراسم دکتر تکمیلی امام جمعه شهرستان شیروان با اشاره به آیه  «وَجَعَلْنا مِنَ الْماءِ کُلَّ شَیْ ءٍ حَیٍّ» و بیان اینکه هر کجا آب نباشد مشکلات اجتماعی و مهاجرت پیش می آید، گفت: ما باید شکر گذار این نعمت الهی باشیم و در مصرف آن صرفه جویی کنیم و همچنین شکرگذار وجود مسئولین دلسوزی باشیم که دغدغه تامین رفاه مردم را دارند.

دکتر جدی نماینده مردم شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی هم ضمن تشکر از مدیریت و کارکنان شرکت آبفای استان، اجرای جهادی پروژه های آبرسانی به روستاهای شهرستان شیروان را نشان دهنده هم افزایی و همراهی همه مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی دانست.

دکتر حسین نژاد استاندار استان خراسان شمالی نیز در حاشیه این مراسم، از هدف گذاری استان در سال ۱۴۰۱ به منظور استفاده حداکثری از حوزه های آبریز مرزی در استان در جهت تامین آب پایدار خبر داد.

لازم بذکر است که آئین کلنگ زنی فاز یک پروژه آبرسانی به مجتمع ۵ روستایی شوریک_ عبدآباد شامل روستاهای شوریک، عبدآباد، شیرآباد، قزلحصار و ورقی نیز با حضور مسئولین استانی و کشوری انجام شد.