افتتاح و بهره برداری از خط انتقال آب شرب تنگه گزی به جاجرم

خط انتقال آب شرب از تنگه گزی به شهر جاجرم با حضور استاندار و یوسفی معاون پیشگیری از جرم دادگستری خراسان شمالی، امام جمعه جاجرم، پاکمهر نماینده ی ۶ شهرستان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، رضا نعیمی مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه در پی سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از ۱۰۰۰ متر خط انتقال آب شرب در منطقه تنگه گزی شهرستان جاجرم خسارت دید و از مدار بهره برداری خارج شد، گفت: در آیینی خط انتقال آب شرب منطقه تنگه گزی به طول ۱۳۰۰ متر افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

نعیمی با بیان اینکه این خط انتقال از ابتدای قنات منطقه تنگه گزی تا محل مخزن ذخیره ۳ هزار مترمکعبی شهرستان جاجرم در شرایطی بسیار سخت و در مسیر صعب العبور ، اجرا شده است گفت: این پروژه با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطر نشان کرد: برای بهره مندی هر چه بیشتر مردم این شهرستان از نعمت آب شرب ، در این پروژه ۱۰۰۰ متر خط انتقال با جنس لوله پلی اتیلن و ۳۰۰ متر خط انتقال با لوله فولادی هر دو به قطر ۲۰۰ میلی متر اجرا شده است.

استاندار هم در این آیین با اشاره به اینکه این پروژه در سریعترین زمان ممکن انجام شده است ، افزود: در طرح های آتی باید دوره های بازگشت سیلاب های شدید مطالعه و پروژه ها در برابر سیل ها مقاوم سازی شوند.