افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۹۸۵ پروژه برق رسانی کرمان

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 985 پروژه برق رسانی با اعتباری بالغ بر 487 میلیارد تومان در16 شهرستان حوزه شرکت توزیع نیروی برق شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، حمزه صدیقی، مدیرعامل این شرکت ضمن تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره  شهیدان رجایی و باهنر از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۹۸۵ پروژه برق رسانی با اعتباری بالغ بر ۴۸۷ میلیارد تومان در۱۶ شهرستان حوزه شرکت توزیع نیروی برق شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان خبر داد.وی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح به مناسبت این ایام گفت : برق‌رسانی به ۸ روستا با ۱۵۷ خانوار در شهرستان‌های تحت پوشش شرکت با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال انجام و آماده بهره‌برداری می‌باشد..

ایشان از توسعه و احداث شبکه‌های توزیع جهت برق‌رسانی به بیش از ۸۰۰۰ متقاضی فاقد برق با حجم ۲۲۰ دستگاه پست توزیع با ظرفیت ۲۴۰۰۰ کیلوولت آمپر و ۱۵۰ کیلومتر خط فشار متوسط و ضعیف با اعتباری بالغ بر ۲۱۲ میلیارد ریال خبر داد .

صدیقی همچنین در خصوص اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های فشار ضعیف جهت رفع افت ولتاژدر ۱۱ منطقه تبدیل ۳۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف مسی به کابل خودنگه‌دار با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید..

این مقام مسئول درخصوص توسعه هوشمندسازی شبکه از تعویض و نصب ۱۱۸۲۰ دستگاه کنتور هوشمند و رویت‌پذیر و همچنین کنترل‌پذیر نمودن ۱۰۰۰۰ اشتراک خبر داد و افزود: این اقدام در راستای توسعه هوشمندسازی شبکه با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال انجام شده است..

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، همچنین از پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی یاد کرد و گفت: برق‌رسانی به ۴ روستای فاقد برق با ۲۷ خانوار در شهرستان‌های تحت پوشش شرکت با اعتباری بالغ بر۳۰ میلیارد ریال آماده کلنگ‌زنی می‌باشد..

وی تصریح نمود: پروژه‌های توسعه و احداث شبکه‌های توزیع جهت برق‌رسانی به ۱۰۶۰۰ متقاضی فاقد برق با حجم ۳۵۰ دستگاه پست توزیع با ظرفیت ۴۰۰۰۰ کیلوولت آمپر و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط و همچنین اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع جهت رفع افت ولتاژ و افزایش قابلیت اطمینان شبکه‌های توزیع با تبدیل ۳۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف مسی به کابل خودنگه‌دار، با بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال در این ایام آماده کلنگ‌زنی خواهند شد..

صدیقی با اشاره به فعالیت های انجام شده برای اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع گفت: این اقدام جهت برق رسانی به متقاضیان، رفع افت ولتاژ و پایداری شبکه، با سرمایه گذاری بالغ بر۱۳۶۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان همچنین درخصوص هوشمندسازی شبکه و کنترل‌پذیر نمودن آن، از آغاز نصب تعداد ۶۱۰۰۰ کنتور هوشمند با اعتباری بالغ بر ۹۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

وی همچنین از تحویل ۲۰۰ مولد خورشیدی قابل حمل به عشایر کوچ رو با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال خبر داد. 

همچنین خاطر نشان می شود جدا از مواردفوق ،در یکسال گذشته در حوزه کاهش خاموشی مردم،تعمیرات شبکه از طریق فعالیتهای خط گرم به مبلغ ۷۵ میلیارد ریال در حوزه شرکت انجام شده است.