مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴ مجتمع آبرسانی در بابل

 بهره برداری از دو مجتمع آبرسانی بالاگنج افروز و شیردارکلا-گونه کلا و نیز عملیات اجرایی مجتمع های آبرسانی لاله آباد و کرکنار شهرستان بابل به زودی آغاز می شود.

به گزارش برقآب،  بهره برداری از دو مجتمع آبرسانی بالاگنج افروز و شیردارکلا-گونه کلا و همچنین عملیات اجرایی مجتمع های آبرسانی لاله آباد و کرکنار شهرستان بابل انجام می شود.

مجتمع آبرسانی بالاگنج افروز و شیردارکلا-گونه کلا مورد بررسی قرار داده می شود. این مجتمع ها با هدف تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای جمعیت محلی ایجاد شده اند. هدف دیگر این مجتمع ها افزایش توان انتقال آب و ایجاد ذخیره مطمئن در مواقع پیک مصرف است. برای این منظور، مخازن ذخیره با حجم ۳۰۰ متر مکعب ساخته شده است و لوله گذاری به طول ۶ هزار متر انجام شده است. همچنین، یک ایستگاه پمپاژ نیز احداث و تجهیز شده است. در نهایت، مخزن دیگری با حجم ۳۰ متر مکعب خریداری و نصب شده است. با بهره برداری از این مجتمع ها، حدود ۴۸۰۰ نفر از مزایای آبرسانی سالم و منظم آب برخوردار خواهند شد.

مجتمع های آبرسانی لاله آباد و کرکنار شهرستان بابل مورد بررسی قرار می گیرند. در این پروژه ها نیز همانند پروژه های قبلی، مخازن ذخیره با حجم ۲۵۰۰ متر مکعب احداث خواهند شد و خط انتقال به طول ۴۶۵۰ متر و شبکه توزیع به طول ۵۷۰۰ متر نیز خواهند بود. همچنین، محوطه سازی نیز در نظر گرفته شده است. تخمین اعتباری این پروژه ها ۴۶۵ میلیارد ریال است و بهره برداری از آنها، بیش از ۲۴ هزار نفر را به نعمت آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار دست خواهد داد.

به اهمیت تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای جمعیت محلی اشاره می شود. این پروژه ها با ایجاد تأمین آب به مقدار کافی و ذخیره سازی در مواقعی که مصرف بیشتر است، به بهبود شرایط بهداشتی و بهداشتی جامعه کمک خواهند کرد. با مطمئن شدن از سلامت آب، بیماری های منتقله از آب کاهش یافته و از این طریق سطح بهداشت جامعه ارتقا خواهد یافت.

به مزایای استفاده از آب رسیدگی شده است. با تأمین آب آشامیدنی سالم، جامعه محلی تحت پوشش این پروژه ها بهره وری بالایی در زمینه سلامت و بهداشت خود خواهند داشت. همچنین، ایجاد تأمین آب مطمئن در مواقعی که مصرف بیشتر است، از تنش های مربوط به کمبود آب جلوگیری می کند و به ایجاد پایداری در سیستم آبرسانی کمک می کند. از این رو، این پروژه ها به توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی در جامعه کمک خواهند کرد.