افتتاح طرح های بسیج آبرسانی در استان زنجان

همزمان با آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به بیش از 6 هزار روستای کشور ، بهره برداری از طرح های بسیج آبرسانی در استان زنجان نیز با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، سردار زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور، استاندار زنجان، امام جمعه زنجان، سردار کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و دیگر مسئولین کشوری و استانی آغاز شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح های بسج آبرسانی کشور که در سالن جلسات سپاه انصارالمهدی استان زنجان و بصورت پخش مستقیم از شبکه های خبر و دو برگزار شد، از اجرای ۶ هزار طرح آبرسانی در سراسر کشور خبر داد و افزود: این طرح ها توسط سازمان بسیج مستضعفان، سپاه های استانی، گروه های جهادی بسیج و شرکت آب و فاضلاب در مدت ۳۰ ماه اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در افق جدیدی از تاریخ درخشان خود قراردارد گفت: با بکارگیری ظرفیت هایی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، مورد تاکید قرار داده اند از مشکلات عبور کرده و به پیروزی نهایی خواهیم رسید.

گفتنی است در این مراسم ۳۷ طرح آبرسانی روستاهای استان زنجان که با مشارکت بسیج سازندگی اجرا شده بود با اعتباری بالغ بر ۱۷۸ میلیارد ریال و تحت پوشش قرار دادن ۱۳ هزار و ۶۸۳ نفر جمعیت به بهره برداری رسید.

همچنین ۱۷ طرح آبرسانی دیگر با اعتباری بالغ بر ۲۵۳ میلیارد ریال و تحت پوشش قرار دادن ۷ هزار و ۸۰۴ نفر جمعیت که به همت شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اجرا شده بود با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور به بهره برداری رسید.

در ادامه، عملیات اجرایی آبرسانی به ۵۷ روستای فاقد آب شرب پایدار در استان زنجان نیز با اعتباری بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال در قالب پروژه های محرومیت زدایی، توسط سردار سلیمانی آغاز شد.

عملیات اجرایی در این ۵۷ روستا شامل احداث خط انتقال به طول ۵۳ کیلومتر، اصلاح شبکه توزیع آب بیش از ۱۰ کیلومتر و دیگر تاسیسات جانبی می باشد.