افتتاح سد لاستیکی فرح آباد

در راستای اجرای پویش هرهفته الف_ب_ایران سد لاستیکی فرح آباد ساری با حضور دکتر اردکانیان وزیر نیرو بصورت ویدئو کنفرانس در تاریخ ١۴٠٠/۴/۲ به فاز بهره برداری خواهد رسید. سد لاستیکی فرح آباد ساری با هزینه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان قابلیت تنظیم ۵/۵ میلیون متر مکعب آب را دارد که می تواند در زمان بهره […]

در راستای اجرای پویش هرهفته الف_ب_ایران سد لاستیکی فرح آباد ساری با حضور دکتر اردکانیان وزیر نیرو بصورت ویدئو کنفرانس در تاریخ ١۴٠٠/۴/۲ به فاز بهره برداری خواهد رسید.

سد لاستیکی فرح آباد ساری با هزینه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان قابلیت تنظیم ۵/۵ میلیون متر مکعب آب را دارد که می تواند در زمان بهره برداری اشتغال را تا ۲۴۰۰ نفر افزایش دهد.
این سد لاستیکی علاوه بر تامین آب برای ۱۲۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری فرح آباد که غالبا مردم منطقه به کشت برنج می پردازند، از تداخل آب شیرین رودخانه با آب شور دریا در فصول کم آبی جلوگیری می کند و ظرفیت باز چرخانی پساب کشاورزی را نیز داراست.
سد مذکور با توجه به واقع شدن در منتهی الیه رودخانه تجن فضای مناسبی را برای ایجاد ظرفیت گردشگری آبی فراهم کرده است.

از دیگر مزایای این سد می توان به سازگار بودن آن با محیط زیست ، امکان اجرا در شرایط مختلف آب و هوایی ، هزینه اجرایی پایین آن اشاره کرد.