به مناسبت گرامیداشت سالروز 22 گولان:

ساختمان بهره برداری سد زیویه و اداره امور منابع آب کامیاران افتتاح شد

به مناسبت گرامیداشت حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در 22 اردیبهشت 1388 با حضور فرماندار، جمعی از مدیران کامیاران، مدیر عامل و تعدادی از مدیران شرکت آب منطقه ای کردستان، ساختمان بهره‌برداری سد زیویه و اداره امور منابع آب این شهرستان، افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، در این مراسم، فرماندار شهرستان کامیاران تقدیر و تشکر خود را از تلاش و همتی که مدیریت و کارکنان مجموعه شرکت آب منطقه ای کردستان به خرج می‌دهند، بیان کرد. اداره امور منابع آب کامیاران نیز افزود: تلاش این مجموعه که با محدودیت امکانات و بودجه صورت می‌پذیرد، نمونه‌ای از همت و تلاش گروهی مدیریت و کارکنان است.

در ادامه، مهندس آرش آریانژاد گزارشی از وضعیت منابع آب استان ارائه کرد و اعلام کرد که به دلیل تلاشهای فراوان حوزه وزارت نیرو و دولت سیزدهم در زمینه آبادانی و تکمیل طرح های توسعه منابع آب، اقدامات خوبی در سراسر استان انجام شده است. به علاوه، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان افزود که پس از سفر وزیر نیرو به کردستان، کل اعتبار مورد نیاز برای آبرسانی به شهرستان بانه به صورت نقد تخصیص یافت و در نتیجه، خط انتقال ۲۲ کیلومتری آب شرب به این شهرستان به پایان رسید.

وی درباره سدهای امیرآباد و رمشت صحبت کرد و اظهار داشت: این دو سد از نیازهای جدی این شرکت است، اما به دلیل کمبود منابع مالی، پیشرفت آنها به طور کندی صورت می‌گیرد. با اتکاء به همت و تلاش مجموعه وزارت نیرو، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری کردستان، منابع مالی به این موارد اختصاص یافته و با کوشش پیمانکاران مجموعه، ما امیدواریم تا در نیمه اول سال جاری سد امیرآباد به طور کامل آبگیری و شبکه زیرساخت هکتارها اراضی کشاورزی تحت پوشش سدهای امیرآباد و رمشت به کشاورزان عزیز تحویل داده شود.

مهندس آریانژاد در ادامه اظهار کرد که بیشترین طرح های آبی استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد هستند و با توجه به رویکرد مثبت وزارت نیرو نسبت به طرح های آبی کردستان، ان شاءالله به زودی این پروژه ها به پایان خواهند رسید.

مهندس اسعد محمودی، مدیر اداره امور منابع آب کامیاران، در این مراسم همچنین از همه دست‌اندرکاران در احداث و راه‌اندازی این ساختمان قدردانی کرده است. او بیان کرد که ساختمان از سال ۱۳۹۶ به طول انجامید و به دلیل مشکلات مالی، فرآیند آن کند پیش رفت. امروز که این ساختمان به بهره‌برداری رسیده است، بدون شک باعث پیشرفت در خدمات رسانی به مردم خواهد شد و این مجموعه نیز متعهد است تا به مطالبات مردمی پاسخ دهد و مسئولیت خود را در این زمینه بپذیرد. در پایان مراسم، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، با مراجعان دیدار کرده و به مشکلات و مسائل آن‌ها رسیدگی کرده است.