توسط برق تبریز محقق شد؛

افتتاح  بیش از ۱۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در شهر باسمنج در حوزه برق

102 پروژه با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال در حوزه برق همزمان با دهه فجر در شهر باسمنج افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، علیرضا رضائی‌نیا؛ رئیس اداره برق باسمنج در این مراسم که با حضور امام جمعه باسمنج، بخشدار باسمنج، و اعضای شورای شهر باسمنج برگزار شد، به تشریح اقدامات صورت گرفته در این منطقه به‌مناسبت ایام‌الله فجر پرداخت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴روستا زیر نظر باسمنج قرار دارند، گفت: با توجه به وسعت منطقه، صعب‌العبور بودن و صنعتی بودن باسمنج، تامین زیر ساخت های برق منطقه ضروری است.

رضائی‌نیا از افتتاح ۱۰۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در حوزه برق همزمان با دهه فجر در شهر باسمنج خبر داد و افزود: یکی از شاخص‌ترین پروژه ها، تامین برق متقاضیان شهرک مهرانشهر در فاز ۲ و ۳ با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال است. اهمیت این پروژه به‌دلیل وجود بیمارستان مردانی آذر و تامین پایداری شبکه است.

رئیس اداره برق باسمنج، اصلاح خط و روکشدار کردن مسیر جاده زرنق- فیدر ۲۲ یاغچیان با اعتبار سه میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال را از دیگر پروژه های مهمی دانست که در این ایام افتتاح می شود.

وی هم‌چنین اصلاح خط شعاعی لیقوان به سفیده‌خوان با اعتبار یک میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال، تعویض تیرهای شکسته و معیوب برق باسمنج با اعتبار یک میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال، اصلاح شبکه روستایی از محل عوارض برق روستای کندرو بعد از دهیاریبا اعتبار ۷۷۸ میلیون ریال، تامین کابل و کنتور متقاضیان برق باسمنج با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۸۵۹ میلیون ریال و اصلاح شبکه و احداث پست هوایی جنب میدان ولایت باسمنج  با اعتبار ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال را از دیگر طرح‌های شاخص انجام شده در باسمنج عنوان کرد.

لزوم تامین زیر ساخت های لازم برای منطقه در حال توسعه باسمنج

بخشدار باسمنج در آئین بهره‌برداری از پروژه های برق در این منطقه با بیان اینکه طی یک سال گذشته خدمات‌رسانی به مردم در شهر باسمنج به‌خصوص در حوزه برق کم نظیر بوده است، افزود: امیدواریم همچنان شاهد تداوم اصلاح شبکه و توسعه زیرساخت های منطقه باشیم.

صدق روحی تاکید کرد: با توجه به اهداف در نظر گرفته شده برای توسعه باسمنج چه از نظر صنعتی و چه گردشگری، نمی توان منکر نقش مهم و اساسی برق در تامین زیرساخت های این منطقه شد. به‌خصوص اینکه باسمنج، یک شهر توسعه محور بوده و هم‌چنین به نوعی تنفسگاه کلانشهر تبریز به شمار می‌رود.

وی ضمن قدردانی از مدیر عامل شرکت در خصوص مدیریت صحیح واگذاری انشعابات برق در باسمنج به‌خصوص در روستاهای آن، استفاده بهینه و هدفمند از انرژی را یک ضرورت دانست و ابراز امیدواری کرد: با نصب دستگاه های هوشمند و ورود تکنولوژی های جدید، این مهم محقق شود.

صدق روحی گفت: در آینده نزدیک باسمنج با طرح های توسعه ای همراه خواهد بود که از یک طرف می توان به درخواست ایجاد نواحی صنعتی، از جمله ناحیه صنعتی لیقوان اشاره کرد که نیازمند تامین نیروی برق است. همچنین با توجه به وجود طرح‌های گردشگری و نهضت ملی مسکن در باسمنج (به دلیل ظرفیت بالای این منطقه)، شرکت توزیع نیروی برق تبریز نقش و رسالت ویژه‌ای دارد.

تربیت نیروهای متخصص در حوزه برق غرور آفرین است

امام جمعه شهر باسمنج در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن چهل و پنجمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تاکید بر دستاوردهای مهم انقلاب در لایه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… گفت: اینکه تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران را تنها در حوزه سیاسی ببینیم، صحیح نیست. چرا که عوامل متعدد دیگری نیز در این زمینه اثرگذار هستند.

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی ادامه داد: وقوع انقلاب می تواند به دو دلیل باشد؛ مرحله نخست نارضایتی مردم و خواستار ایجاد وضع مطلوب از لحاظ خدمات‌رسانی در حوزه های مختلف و دوم خواست مردم برای به دست گرفتن تمام امور با استفاده از منابع انسانی و مالی داخلی! که انقلاب ایران دقیقاً بر اساس این بینش به وجود آمد تا جایگزین نظام منحوس شاهنشاهی شود.

وی با تاکید بر اینکه خدمات انقلاب اسلامی در عرصه برق گسترده و وسیع بوده و هست، افزود: قبل از انقلاب تنها ۵۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم و به ندرت کسی در گرایش های فنی مهندسی دارای مدرک دانشگاهی بود، اما پس از وقوع انقلاب شاهد تربیت نیروی انسانی در مقاطع مختلف تحصیلی هستیم.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: تا قبل از انقلاب در حوزه برق متخصصی در کشور وجود نداشت و رئیس ادارات برق شهرستان ها دارای مدرک فوق دیپلم و پایین‌تر بودند، اما اکنون در حوزه تولید، توزیع و لایه‌های مختلف برق، شاهد فعالیت نیروی انسانی با تحصیلات تکمیلی هستیم.

وی یکی از افتخارات انقلاب را اعزام نیروی کار متخصص در حوزه برق، مخابرات و الکترونیک به کشورهای همسایه، به‌خصوص به کشورهای عراق، آسیای میانه، جنوب شرقی آسیا، سوریه و … دانست و گفت: کشور ایران پس از روسیه در منطقه و خاورمیانه دارای رتبه دوم قدرت از نظر گاز رسانی و آبرسانی است.

امام جمعه باسمنج تصریح کرد: ما قدر داشته‌هایمان را نمی دانیم و نمی توانیم آنها را بیان کنیم. اینکه امروز بدون کمک حتی یک نیروی خارجی، در حوزه برق فعالیت داریم، غرور آفرین است، با این حال با دو ایراد اساسی در این حوزه مواجه هستیم؛ از جمله اسراف در مصرف انرژی و تلفات برق از مرحله تولید تا توزیع که امیدواریم به‌زودی رفع شود.