افتتاح آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی در بوشهر

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، ابوالحسن عالی در تشریح این خبر اظهار کرد: نخستین پروژه شامل آب شیرین کن شماره ۲ بوشهر با ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب و ۱۲ هزار میلیارد ریال است که منطقه تحت پوشش آن بخشی از شهر بوشهر است.

به گزارش برقاب،وی بیان کرد: در پروژه آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر حجم مخازن آب خام ۱۷۰ هزار مترمکعب، حجم مخازن آب پاک یکهزار مترمکعب، خط انتقال آب هفت کیلومتر و خط انتقال برق پروژه پنج کیلومتر است.

عالی ادامه داد: دومین پروژه آب شیرین کن ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی وحدتیه و دالکی در شهرستان دشتستان است که با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: تامین آب خام پروژه از محل کانال های آب منطقه و حجم مخزن آب پاک آن نیز ۴۳۲ مترمکعب است.

وی افزود: سومین پروژه نیز طرح آبرسانی شهرستان جم است که سه شهر و روستاهای تابعه را تحت پوشش قرار می دهد و در افق آن پوشش جمعیتی ۱۲۰ هزار نفری مورد توجه قرار گرفته است.

عالی یادآور شد: خط انتقال آب و برق این پروژه آبرسانی جم به ترتیب ۴۲ و ۳۱ کیلومتر است که منبع تامین آب نیز اکنون خط کوثر و در آینده نزدیک آب شیرین‌کن سیراف-جم خواهد بود.

وی عنوان کرد: نگاه ویژه دولت سیزدهم به تامین آب استان بوشهر و بویژه در احداث آب شیرین‌کن‌ها منجر به اتفافات بسیار خوبی شده تا جایی که به لطف آب شیرین کن های احداثی ظرف سه سال آینده وضعیت آب شرب استان بوشهر به پایداری کامل میرسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: احداث آب شیرین کن های متعدد از دستاوردهای راهبردی سفر نخست رئیس جمهور دولت مردمی به استان بود که این مهم اکنون از شمال تا جنوب استان در نقاط متعددی عملیاتی و یا مورد بهره برداری قرار گرفته است تا جایی که اکنون استان بوشهر رتبه نخست احداث آب شیرین کن ها در کشور را به خود اختصاص داده است.