اعمال خاموشی در صورت عدم صرفه جویی مشترکین

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: بار شبکه توزیع برق هرمزگان در هفته آخر خرداد به دو هزارو ۳۶۶ مگاوت رسید که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد بار داشته است. مصطفی طبیبی افزود: با ادامه روند افزایش مصرف برق در روزهای آینده ناچار به اعمال مدیریت اضطراری بار و خاموشی […]

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: بار شبکه توزیع برق هرمزگان در هفته آخر خرداد به دو هزارو ۳۶۶ مگاوت رسید که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد بار داشته است.

مصطفی طبیبی افزود: با ادامه روند افزایش مصرف برق در روزهای آینده ناچار به اعمال مدیریت اضطراری بار و خاموشی خواهیم بود. البته تمام تلاش ما حفظ پایدار شبکه و جلوگیری از اعمال خاموشی است ولی در شرایط کنونی و با ادامه این روند, اعمال خاموشی دور از انتظار نخواهد بود.

طبیبی اضافه کرد: تابستان سالجاری وضعیت صنعت برق بسیار ویژه و حساس تر از گذشته است زیرا با توجه افزایش زودرس دمای هوا و افزایش مصرف برق، کاهش تولید در نیروگاههای برقابی و استخراج غیرمجاز رمزارزها مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی اظهار داشت: در این شرایط انتظار می رود مشترکین با مصرف بهینه برق و عدم استفاده از لوازم برقی غیر ضرور در ساعات اوج بار، در پایداری شبکه به ما کمک کنند. در حال حاضر یکهزارو ۴۰۰ مگاوات از بار شبکه مربوط به کولرها و لوازم سرمایشی است. مشترکین می توانند با خاموش نمودن کولرهای اضافه و تنظیم درجه ترموستات کولر بر روی ۲۵ درجه حدود ۳۰ درصد از مصرف کولر را کاهش دهند که این میزان معادل ۴۰۰ مگاوات خواهد بود. در صورت تحقق این موضوع بار شبکه به میزان زیادی کاهش می یابد و تعادل تولید و مصرف حفظ می شود.

وی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در هفته جاری گفت: تمهیدات لازم برای پایداری شبکه برق در روزهای برگزاری آزمون سراسری اتخاذ شده و تمام اکیپ ها در مدت برگزاری کنکور بصورت آماده باش قرار خواهند گرفت.