اعمال تخفیف در قبض ۲۷۰ هزار مشترک دارای مصرف متعارف خراسان رضوی

مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از ابتدای خرداد ماه تاکنون ۲۷۰ هزار و ۱۵۹ مشترک در حد الگوی مصرف در استان مشمول تخفیف در قبوض برق خود شده اند.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مهدی شفیعی زاده افزود: این مبلغ تخفیف به میزان ۹ میلیارد و ۴۲۶ میلیون و ۴۲۸ هزار ریال در قبوض مشترکین مزبور اعمال شده است.


وی بیان کرد: صدور قبوض برق به صورت هر دو ماه یکبار برای مشترکین خانگی شهری و به صورت چهار ماهه برای مشترکین روستایی انجام می گیرد و میزان مصرف آنان هم به صورت پلکانی در نظر گرفته می شود.

وی اظهار داشت: پله اول مصرف ماهانه ۱۰۰ کیلووات ساعت برق، پله دوم مصرف ماهانه ۱۰۱ تا ۲۰۰ کیلووات پله سوم ۲۰۱ تا ۳۰۰، پله چهارم ۳۰۱ تا ۴۵۰ و پله پنجم ۴۵۱ تا ۶۰۰ و بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت مصرف یعنی بیش از دو برابر الگو برای ماههای گرم خرداد لغایت شهریور است.

مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: نرخ هر بخش با دیگری متفاوت است و از پله چهارم به بعد جزو مشترکین پرمصرف به شمار می رود.

شفیعی زاده اظهار داشت: اگر مشترکین پرمصرف به ازای هر کیلووات ساعت که بیشتر از ۶۰۰ کیلووات که دو برابر الگو در خرداد و تابستان، مصرف کنند، ۱۰ هزار و ۷۶۳ ریال باید اضافه پرداخت نمایند.

وی افزود: تعداد مشترکین خانگی که از ابتدای خرداد ماه تاکنون برای آنان در خراسان رضوی قبض صادر شده است، ۶۶۴ هزار و ۴۱۶ مشترک و کل مبلغ قبوض آنان نیز ۲۱۹ میلیارد ریال است.

شایان ذکر است، کل مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۶۹۲ مشترک است که از این تعداد یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۲۳۹ مشترک خانگی است.