مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

استقرار مولد برق اضطراری در ادارات یک اولویت برای دستگاه‌های اجرایی است

 یکی از برنامه هایی که دستگاه‌های اجرایی باید به عنوان یک اولویت و محور در دستورکار قرار دهند، استقرار مولّد برق اضطراری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در حاشیه بازدید از طرح ارزیابی آماده به کاری مولدهای برق اضطراری دستگاه‌های اجرایی با عنوان این مطلب گفت: یکی از برنامه‌های پدافند غیرعامل، ایجاد مولّدهای برق اضطراری برای شرایط بحران است.

 ایرج کارخائی اظهار کرد: بنا به هر دلیلی که برق دستگاه‌های اجرایی قطع شد، می‌بایست مولّد اضطراری جایگزین برق سراسری گردیده تا استمرار خدمات‌رسانی در هر شرایطی دچار وقفه نشود.

وی با اشاره به این که اکثریت دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها، این اصل پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار داده‌اند گفت: بیش از ۷۳ دستگاه اجرایی تاکنون مجهز به ۱۹۵ دیزل شده و در مواقع ضروری از آن استفاده می کنند.

 وی تصریح کرد: کارشناسان شرکت توزیع برق استان به ادارات مراجعه نموده و مولّد های برق موجود را برای آماده به کاری تست می کنند تا در زمان قطعی ناخواسته برق، جایگزین برق سراسری شوند.

 کارخائی خاطرنشان کرد: مکاتبات و دستورالعمل های لازم در این زمینه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده تا به عنوان یک اولویت در برنامه‌های سال ۱۴۰۱ قرار گرفته و نسبت به استقرار مولّد برق اضطراری اقدام کرده، تا استمرار خدمات دهی را در شرایط بحران داشته باشند.