استفاده از توانمندی‌های داخلی در ساخت تجهیزات نیروگاه شهید رجایی

کرین سقفی کارگاه سیکل‌ترکیبی نیروگاه شهید رجایی با بهره‌گیری از توان متخصصان نیروگاه طراحی و ساخته شد. به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، بهمن غنوی، معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی در تشریح خبر  طراحی و ساخت کرین سقفی کارگاه، گفت: در پی اعلام نیاز به کرین سقفی در کارگاه این نیروگاه […]

کرین سقفی کارگاه سیکل‌ترکیبی نیروگاه شهید رجایی با بهره‌گیری از توان متخصصان نیروگاه طراحی و ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، بهمن غنوی، معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی در تشریح خبر  طراحی و ساخت کرین سقفی کارگاه، گفت: در پی اعلام نیاز به کرین سقفی در کارگاه این نیروگاه با هدف جابجایی قطعات سنگین، متخصصان امور تعمیرات مکانیک شرکت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی اقدام به طراحی و ساخت این تجهیز کرده‌اند.
غنوی افزود: پس از بررسی‌های تخصصی با اندازه‌گیری‌های اولیه و طراحی و محاسبات فنی در جهت رعایت مسائل ایمنی و کارایی مناسب این تجهیز اقدام به ساخت آن شد که سعی گردید تمامی قطعات شامل وینچ، تیرآهن، پلیت با سایزهای مختلف و موتورهای جابجایی طولی کرین با تغییر کاربری موتور آن با استفاده از ابزار موجود در داخل شرکت صورت بگیرد.
معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل‌ترکیبی در ادامه بیان داشت: در مرحله‌ی بعدی  نیز ساخت قطعات با ماشینکاری و جوشکاری و… انجام شد و در ادامه هم کار مونتاژ صورت گرفت و کرین سقفی در مکان تعبیه شده قرار گرفت .
گفتنی است این فعالیت با صرف کمترین هزینه انجام شد و همچنین طراحی و ساخت آن با استفاده از قطعات ضایعاتی و بلااستفاده در شرکت ساخته و با اتکا به دانش و مهارت کارکنان به انجام رسیده است.