استان مرکزی، استانی ظرفیت دار برای احداث نیروگاه های خورشیدی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت : استان مرکزی دارای ظرفیت های بسیاری برای احداث نیروگاه های خورشیدی دارد.

 

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان مرکزی؛ محمود محمودی در نشست نوروزی با نماینده اراک ،خنداب و کمیجان افزود: ناترازی تولید و مصرف در سال‌های اخیر از سویی و افزایش آلودگی هوا از سوی دیگر دولت‌ها را بر آن داشته که تغییر نگرش جدی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را در دستور کار خود قرار دهند .

وی با اشاره به اینکه به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر و هدف گذاری در این حوزه با سرعت در حال پیشرفت است، گفت: دستورالعمل و بسته‌های حمایتی ویژه‌ای در این راستا لحاظ شده است.

محمودی افزود: اعطای تسهیلات ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر با معرفی سازمان صنعت، معدن و تجارت به بانک‌ها و همچنین خرید تضمینی انرژی تولیدی از سوی وزارت نیرو، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری متقاضیان در این حوزه است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف در تمامی موارد چه در صنعت، کشاورزی و خانگی اظهار کرد: آنچه مهم به نظر می‌رسد آن است که باید بیش از آنچه که به تولید و توسعه پرداخته می‌شود، بیشتر به مدیریت مصرف پرداخته شود، چرا که منابع محدود کشور، رویکرد اقتصادی و ضرورت بهینه سازی در مصرف حکم می‌کند برای مدیریت بهینه مصرف تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

علی اکبر کریمی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و امکانات موجود ادامه داد: متاسفانه میزان مصرف در کشور نسبت به نرم‌های جهانی بسیار بالاتر است که بخشی از آن مربوط به مصرف غلط مردم و بخش دیگر مربوط به استاندارد پایین و به روز نبودن امکانات و تجهیزات است.

وی افزود: نیروهای خدوم شرکت توزیع برق در تمامی شهرهای استان تحت هر شرایطی همیشه آماده خدمت‌رسانی به هم استانی‌های خود هستند و این موضوع شایسته تقدیر است.

وی گفت :حاصل دستـرنج تمامی کارکـنان صنعت برق از تولید تا توزیع به صـورت شبانه روزی در اختیار مردم است و تلاش و مساعی افرادی که در این عرصه فعالیت می کنند بسیار ارزشمند و مقدس است.