در نشست هم اندیشی کمیسیون پیشگیری از سرقت شرکت توزیع برق استان کرمانشاه:

از همیاران نیروی انتظامی و دستگاه قضائی تجلیل شد

همزمان با هفته نیروی انتظامی، در نشست هم اندیشی کمیسیون پیشگیری از سرقت شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از خدمات و همکاری پرسنل نیروی انتظامی و دستگاه قضائی تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، در این نشست که با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان کرمانشاه، معاون دادستان کرمانشاه، معاون حراست کل استان، معاون پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان، دبیر کمیسیون سرقت استان، معاون حفاظت فیزیکی دفتر مرکزی حراست توانیر و مدیرعامل و معاونان شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد، ضمن تجلیل از همه خادمان مردم و صنعت برق، چالش‌ها و فرصت‌های پیشگیری و کاهش سرقت شبکه و تجهیزات برق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست یک روزه که همزمان با هفته نیروی انتظامی برگزار شد، مهندس محمد مرادی مدیرعامل این شرکت ضمن تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه قضایی، طبق حدیث پیامبر(ص) سلامت و امنیت را دو نعمت بزرگ خداوند خواند و گفت: تا زمانیکه از این دو نعمت محروم نشده ایم، شکرگزار آن نیستیم و قدرشان را نمی دانیم.

مهندس مرادی، گزارشی درخصوص وضعیت شبکه برق در استان کرمانشاه ارائه داد و بیان کرد: شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیش از ۸۲۴ هزار مشترک دارای بیش از ۱۲ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۶۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط است که باتوجه به افزایش قیمت سیم مسی، حفاظت از این شبکه گسترده نیازمند عزمی جهادی است.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از شبکه برق جهت جلوگیری از سرقت و امنیت بیشتر به کابل خودنگهدار تبدیل شده است، گفت: قرار است در طی برنامه ای دو ساله، تمامی کابل های سیمی توزیع برق استان کرمانشاه به کابل خودنگهدار تعویض شوند.

همچنین سید حامد حسینی مدیر حراست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با ارائه گزارش سرقت سیم و کابل و تجهیزات برق و نحوه کاهش این سرقت ها، اظهار کرد: باتوجه به افزایش سرقت شبکه برق در استان، اقدامات و برنامه های پیشگیرانه ای با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی انجام شد که خوشبختانه منجر به کاهش سرقت ها در این شرکت شد.

وی با اشاره به این اقدامات افزود: گشت تلفیقی شبانه با نیروهای خدوم نیروی انتظامی، بازدیدها و جلسات متعدد با استانداری، نیروی انتظامی، دادگستری و ادارات مختلف، ازجمله این اقدامات است. همچنین بازدید از مغازه‌های خریدو فروش ضایعات و استفاده از دزدگیر، تجهیزات محافظت از کابل، ترانس برق از جمله اقدامات پیشگیرانه دیگر این شرکت بوده است.

در ادامه، دکتر عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه، امنیت و آرامش در جامعه را هدف و بستر حکومت ها اعلام کرد و گفت: جرم باعث از بین رفتن آرامش درجامعه و بستر لازم برای تعالی افراد جامعه را با توجه به هزینه های مادی و معنوی به مخاطره می اندازد و همواره نیز با مجرمان به روش های مختلف مقابله می شود.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه در برابر امنیت و آرامش جامعه مسئول هستند، گفت: مهمترین راهکار مقابله با جرم، پیشگیری از وقوع جرم است.

در ادامه این مراسم، سرهنگ اکبری معاون پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه ضمن اشاره به نقش حیاتی برق در زندگی مردم، افزود: حوزه پیشگیری از سرقت و تخریب تجهیزات شرکت های خدمات رسان، در پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان داری اهمیت است چراکه این اعمال، سبب نارضایتی و در نتیجه موج سواری دشمن در جامعه می شود.

خانی دبیر کمیسیون سرقت استان با تاکید بر نقش فرهنگسازی در خصوص موضوع سرقت، گفت: آموزش و اطلاع رسانی به مردم به خصوص از طریق صداوسیما باید مور توجه بیشتری قرار بگیرد.

در ادامه این نشست، زمانی صفت معاون دفتر مرکزی حراست توانیر ضمن تشکر از نیروی انتظامی و دستگاه قضائی، گفت: خوشبختانه مشترکین خانگی تابستان امسال را بدون خاموشی برق سپری کردند و این مهم جز با همکاری تمام ارکان جامعه میسر نبود.

وی برق را زیرساخت تمامی زیرساخت ها عنوان کردو گفت: کابل ها و تجهیزات برق به دلیل اینکه در سطح کشور پراکنده و در دسترس و دید هستند، بیشتر مورد سرقت قرار می گیرند.

معاون حفاظت فیزیکی دفتر مرکزی حراست توانیر ضمن اشاره به آمار کاهش سرقت برق در استان کرمانشاه به همکاری بین استانی شرکت های توزیع برق در خصوص مقابله با سرقت تجهیزات اشاره کرد و در پایان از شهدا و مجروحان حوزه برق که جان خود را در راه خدمت به مردم از دست داده اند، یاد کرد.

در پایان این نشست، از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی و همچنین قضات دادگستری با اهدا لوح سپاس تقدیر و تشکر شد.