ارزیابی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان

کارکردهای پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در توزیع برق هرمزگان از سوی ارزیابان وزارت نیرو مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.با توجه به اهمیت سامانه قدرت در حفظ و تداوم فعالیتهای جامعه، لازم است تا تدابیر امنیتی کافی برای کم اثر نمودن تهدیدات و کاهش آسیب پذیری ها اتخاذ گردد.

به گزارش خبرگزاری برقاب؛ به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان هرمزگان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان ارزیابی شد.

 در این ارزیابی بخش  های مختلف شرکت مانند امور دیسپاچینگ و فوریت های برق و تجهیزات مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفتند.

این ارزیابی یک روزه توسط ارزیابانی از شرکتهای توزیع برق استان فارس و بوشهر به عنوان نمایندگان وزارت نیرو انجام شد.

  سامانه­­ های تأمین و توزیع برق به­ عنوان یکی از اهداف راهبردی در شرایط بحران شناخته می­ شوند و خطرات گوناگونی آنها را تهدید می­ نماید که بایستی جهت مقابله با آنها تمهیداتی هم راستا با پدافند غیر عامل در نظر گرفته شود.

شرکت توزیع برق هرمزگان سربلند از ارزیابی های کارشناسان وزارت نیرو و با رعایت آموزه های پدافند غیرعامل تدابیر کارشناسی کافی برای کم­ اثر نمودن تهدیدات و کاهش آسیب­ پذیری­ ها اتخاذ کرده است.

 محمد کریمی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان در حاشیه این نشست عبور موفق شرکت توزیع برق هرمزگان از ارزیابی های وزارت نیرو را به همکاران تبریک گفت و اظهار داشت : ایمن سازی شبکه توزیع متناسب با مبلمان شهری، مسقف نمودن بسیاری از تجهیزات، احداث فیدرها و پست ها به صورت زمینی، زیر زمینی و  پست های کیوسکی و مقاوم سازی ساختمانی و مقاوم سازی الکتریکالی از جمله تمهیدات هم راستا با پدافند غیر عامل استکه اعمال شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان اضافه کرد : عدم عبور فیدرها از عرض خیابان های اصلی، احداث پست ها در داخل ساختمانها و یا در زیرزمین و  امکان سازی جزیره ای شبکه و  استفاده از تولیدات پراکنده و اضطراری و موبایل هنگام بحران ، استفاده از دیگر رویکردهایی است که برای بهینه سازی آموزه های پدافند غیرعامل بکار گرفته شده است.