ادارات یا وزارتخانه های پرمصرف روزانه تذکر دریافت می‌کنند

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از ارسال ۱۰ تا ۱۵ تذکر به ادارات و وزارتخانه‌های پرمصرف برق در تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، مصطفی رجبی مشهدی در گفتگو با رادیو جوان با تاکید بر تاثیر بالای تغییر ساعت کاری ادرات و دستگاه های اجرایی، از ارسال روزانه تذکر به ادارت و یا سازمان های پر مصرف دولتی خبر داد.

سخنگوی صنعت برق گفت: پیش بینی می شود در دو یا سه روز آینده با توجه به تذکراتی که برای کاهش مصرف برق به دستگاه‌های پرمصرف داده شده، روند اجرایی بهتر خواهد شد. ادارات باید برای استان‌هایی که در مناطق عادی هستند نیم ساعت قبل از پایان کار، وسایل سرمایشی و کولر‌ها را خاموش کنند که این موضوع در کاهش مصرف بسیار تأثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: اجرای این طرح روزانه هزار مگاوات صرفه جویی در مصرف برق به دنبال دارد.

رجبی مشهدی افزود: برای تأمین برق یا باید نیروگاه ساخته شود که زمانبر و نیازمند سرمایه گذاری قابل توجه است و یا سقف مصرف کنترل شود که این روش با تعیین ساعات اوج مصرف و در نظر گرفتن تمهیداتی برای کاهش و یا مدیریت مصرف در آن زمان، قابل کنترل است. ما امسال این کار را تقریباً انجام دادیم، اما اثر گذاری آن وابسته به صرفه جویی مصرف کنندگان است.

وی گفت: زیاده روی در مصرف هر چیزی پسنده نیست و در خصوص برق سعی کنید در ساعت‌های اوج مصرف از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنید یا حداقل به طور همزمان استفاده نشود.

رجبی مشهدی افزود: تا این لحظه هیچ محدودیت برق رسانی ناشی از کمبود تولید در سراسر کشور نداشته ایم. وضعیت شبکه سراسری برق از همه چیز مهمتر است که آن هم تا این لحظه پایدار بوده است.

وی گفت: امسال برای ساخت تا ۶ هزارمگاوات نیروگاه هدفگذاری کردیم که خوشبختانه بخش عمده‌ای از آن به مدارآمده و در بخش مصرف هم همکاری خوبی را مشترکان با ما دارند بخصوص در ساعت‌های اوج مصرف,، ولی لازم است بخش خانگی که تقریباً نیمی از مصرف کشور را به خودش اختصاص می‌دهد قدری صرفه جویی کند. شاید حتی ۱۰ درصد صرفه جویی در این بخش خیلی بتواند تأثیرگذار باشد.

رجبی مشهدی افزود: شاه کلید عبور از زمان اوج مصرف امسال این است که مردم ساعت‌های اوج مصرف که از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و شب‌ها از ساعت ۲۰ تا ۲۳ است را رعایت کنند.