سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان :

ادارات با مصرف بالای برق ، اخطار قطع خواهند گرفت

با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری استانداری ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ، نمایندگان و مدیران سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه شاهرود و مدیران ارشد صنعت برق استان ، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مدیریت پیک بار و مصرف برق استان در شرکت برق منطقه ای سمنان برگزار گردید.

مهندس محمدرضا صادقی ، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با تبریک دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان، همکاری و تعامل بخش های مختلف تولیدی ، صنعتی و تجاری و بویژه ادارات را در رعایت صرفه جویی در مصرف برق مهم و ضروری دانست و گفت : تمهیدات لازم جهت اعمال مدیریت بار و صرفه جویی در ایام تابستان ، امری مهم و نیازمند برنامه ریزی منسجم و منظم می باشد تا با کمترین مشکل بتوان از این ایام عبور کرد.

وی با اشاره به اولویت رعایت الگوی مصرف برق در دستگاه های اجرایی و ادارات استان ، بیان داشت : ادارات استان به عنوان مجموعه دولت باید توجه بیشتری در رعایت صرفه جویی  در مصرف آب وبرق داشته باشند و بر اساس دستورالعمل هیأت وزیران ، ادارات با مصرف بالای برق ، اخطارقطع خواهند گرفت .

مهندس صادقی ، بهره گیری از رسانه ها و صدا و سیما را جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم شریف استان مفید دانست و افزود : با اطلاع رسانی بهنگام به مشترکین و هم استانی ها و تشویق آنان به رعایت صرفه جویی ، می توان  بخش خانگی را نیز در سیاست مدیریت بار ، همراه نمود.

مهندس مجید وفایی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اظهار تشکر از همراهی و همکاری ، مهندس  هاشمی ، استاندار سمنان و معاونین وی و تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان با صنعت برق استان در ایام پیک بار گفت:  گذر موفق از پیک بار تابستان ، نیازمند تعامل وهمکاری همه ارگان ها و بخش های مختلفی چون  صنایع ، کشاورزی و خانگی می باشد .

وی با بیان اهم اقدامات صورت گرفته در صنعت برق استان جهت کم نمودن میزان مصرف برق در تابستان ، افزود : پیگیری تفاهم نامه مشترک وزارت صمت و وزارت نیرو ، برگزاری جلسه مشترک با مشترکین صنعتی ، انعقاد تفاهم نامه همکاری با مشترکین صنعتی و برگزاری جلسات هماهنگی با شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان از مهم ترین این اقدامات بوده است .

مهندس وفایی با اشاره به سیاست های دولت و وزارت نیرو در افزایش تولید برق در سال های آتی ، گفت : امیدواریم با برنامه ریزی میان مدت وزارت نیرو در افزایش تولید نیروگاه های حرارتی و تجدید پذیر در سال های آینده ، شاهد رفع کمبود برق مورد نیاز باشیم.

مهندس سید محمد حسینی نژاد ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان نیز درادامه به ارائه گزارشی ازاقدامات صورت گرفته توسط شرکت توزیع نیروی برق استان همزمان با شروع پیک بار پرداخت.

وی بیشترین مصرف برق در استان را در بخش تولید برشمرد و گفت : بیش از ۷۰ درصد انرژی الکتریکی استان در بخش های صنعتی و کشاورزی ، صرف تولید می گردد که نشان دهنده مناسب ترین شیوه استفاده از انرژی برق در این استان  می باشد.