ادارات استان کردستان در ساعات پیک بار مولدهای خود را به مدار آورند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در نشستی با معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و فرمانداران شهرستان های تابعه استان کردستان به وضعیت اضطراری برق و لزوم مدیریت مصرف برق در روزهای آتی تأکید کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان در این نشست که با محوریت […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در نشستی با معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و فرمانداران شهرستان های تابعه استان کردستان به وضعیت اضطراری برق و لزوم مدیریت مصرف برق در روزهای آتی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان در این نشست که با محوریت هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات برگزار شد، گفت: با توجه به تابستان ۱۴۰۰ که در ۵۰ سال اخیر گرمترین تابستان می باشد و همچنین کاهش نزولات آسمانی و از مدار خارج شدن بیش از ۶۰ درصد از نیروگاه های برق آبی با کاهش تولید برق همراه هستیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: از طرف دیگر با افزایش یک درجه دما، ۱۲۰۰ مگاوات مصرف برق افزایش پیدا می کند یعنی اگر ۵ درجه افزایش دما در روز داشته باشیم نزدیک به ۶۰۰۰ مگاوات افزایش مصرف برق در کشور داریم، با توجه به نقش ادارات و ارگان ها در استان کردستان، به حداقل رساندن خاموشی ها با همکاری ادارات و سایر بخش ها با شرکت توزیع برق در سطح استان قابل تحقق است.

لهونیان در ادامه با اشاره به نقش مهم ادارات در کاهش مصرف برق در استان گفت: ادارات استان کردستان موظفند در ساعات پیک بار مولدهای خود را به مدار آورند تا از این بحران عبور نماییم و اگر این همکاری انجام نگیرد قطع به یقین مجبور به اعمال خاموشی ها در ادارات سطح استان خواهیم بود.

وی از فرمانداران شهرستان های تابعه درخواست نمود که این مهم را مدیریت فرمایند و همچنین ادارات را ملزم نمایند تا مولدها و دیزل ژنراتورهای خود را به مدار آوردند.

وی در ادامه به استفاده از کولر گازی و کولر آبی در این ایام اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو استفاده از کولر گازی در ادارات را در این ایام ممنوع کرده است و لازم است از کولر های آبی با دور کند استفاده گردد و در صورت استفاده از کولرهای گازی ، دمای کولرهای گازی روی درجه ۲۵ الی ۲۶ تنظیم گردد تا از این بحران عبور کنیم و بتوانیم برقی مطمئن و پایدار برای بخش خانگی و دیگر بخش های حساس تأمین کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به بخش کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: بخش کشاورزی در مدیریت مصرف برق باید مدیریت و برنامه ریزی گردد و در ساعات پیک بار پمپاژهای چاه های آب کشاورزی آنان خاموش گردد.

هیوا لهونیان تأکید کرد: کمیته نظارت و تصمیم گیری در خصوص رمز ارزها در تمام شهرستان ها با مشارکت دادستانی، نماینده اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، نماینده فرمانداری ها و مدیریت برق شهرستان های تابعه بزودی تشکیل می شود تا با برنامه ریزی مدون و بررسی های دقیق، از استخراج رمز ارزها به صورت غیر مجاز پیشگیری و متعاقبا برخورد قانونی صورت پذیرد.

لهونیان در پایان سخنان خود به روز انتخابات اشاره کرد و اذعان داشت: تمام ظرفیت ها باید فعال گردد تا انتخابات به خوبی  برگزار گردد و هیچ مشکلی ناشی از خاموشی برق به وجود نیاید.

لازم به ذکر است این نشست با حضور معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و فرمانداران شهرستان های تابعه در سالن جلسات دفتر استاندار با محوریت هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات برگزار شد این در حالی است که تأمین برق مطمئن و پایدار از لزومات برگزاری انتخابات می باشد و با توجه به این مهم نشست مدیر عامل شرکت توزیع برق با فرمانداران شهرستان های تابعه با هدف بررسی و هماهنگی  و اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص وضعیت اضطراری برق و لزوم مدیریت مصرف برق در روزهای آتی برگزار گردید.