ارسال پیامک تذکر به مشترکین پرمصرف:

اخطار برق استان مرکزی برای تعیین تکلیف فیوزهای مازاد

مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: پیامک اخطار توزیع برق استان مرکزی برای مشترکین دارای تجاوز از قدرت قرار دادی ارسال شده است.

اخطار برق استان مرکزی برای تعیین تکلیف فیوزهای مازاد

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی؛  شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اخیراً اقدام به ارسال پیامک‌هایی هشدارآمیز به مشترکانی کرده که میزان مصرف برقشان فراتر از حد مجاز تعیین‌شده در قرارداد با شرکت می‌باشد. این اقدام با هدف مقابله با تجاوز به قدرت قراردادی انجام شده و به مصرف‌کنندگان تنها ۱۰ روز فرصت داده شده تا نسبت به اصلاح وضعیت و کاهش مصرف خود اقدام نمایند.

اسماعیل رسولی، مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول مطالبات این شرکت، اظهار داشت که در صورتی که مشترکین نسبت به مصرف مازاد از توان خریداری‌شده ادامه دهند، طبق آیین‌نامه‌های موجود، اقدامات اصلاحی برای محدود ساختن مصرف به حد قراردادی به اجرا گذاشته می‌شود. این امر شامل اقداماتی مانند اصلاح فیوزهای منصوبه‌ی مشترکین می‌باشد تا فقط به مقدار توان در نظر گرفته شده در قرارداد استفاده شود.

از دیگر تدابیری که شرکت توزیع برق در نظر گرفته است، هوشمندسازی و افزایش سطح کنترل پذیری مصرف است که این امر از طریق رویت‌پذیری کنتورهای مشترکینی که مصرفی دوبرابر الگوی مصرف خانگی و یا در حوزه تجاری، بیش از ۱۰۰۰ کیلووات در ماه دارند، تحقق می‌یابد. این راهکارها با هدف آمادگی قبل از شروع پیک مصرف برق در سال ۱۴۰۳ صورت گرفته‌اند.

رسولی تأکید کرد که تمامی این تلاش‌ها در راستای تضمین تأمین برق پایدار و جلوگیری از اتلاف منابع در هنگام پیک‌های مصرف و همچنین تشویق مشترکین به مصرف بهینه و مسئولانه‌ی منابع حیاتی مانند برق صورت می‌گیرد. از طریق این اقدامات قرار است شاهد بهبود قابل توجه در مدیریت مصرف برق و استفاده از زیرساخت‌های موجود در روشی کارامدتر باشیم.