درسال 1401 محقق شد؛

اخذ پروانه بهره‌ برداری و نگهداری از نیروگاه‌های کشور

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از اخذ پروانه بهره‌برداری و نگهداری از نیروگاه‌های کشور باظرفیت 5300 مگاوات توسط این شرکت خبر داد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از اخذ پروانه بهره‌ برداری و نگهداری از نیروگاه‌های کشور باظرفیت ۵۳۰۰ مگاوات توسط این شرکت خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان داریوش محمودی عنوان کرد: به استناد مواد ۵ و۶ قانون سازمان برق ایران و دستورالعمل اجرایی صدور پروانه صلاحیت بهره‌ب رداری و نگهداری از نیروگاه، ابلاغیه معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌ها در شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، این پروانه در سال ۱۴۰۱ برای نیروگاه بندرعباس صادر شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: با اخذ پروانه بهره‌ برداری و نگهداری از نیروگاه‌های کشور، شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، مجاز است تا سقف ۱۰۴۰ مگاوات برای عملیات بهره‌برداری و نگهداری از واحدهای گازی، ۴۲۶۰ مگاوات از واحدهای بخار و ۱۵۶۰ مگاوات از واحدهای سیکل ترکیبی جمعا تا سقف ۵۳۰۰ مگاوات اقدام کند.

محمودی تصریح کرد: ، سقف مجوز بهره‌برداری و نگهداری شرکت، در پروانه قبلی ۲۰۰۰ مگاوات بود، که با پیگیری پرسنل دفتر برنامه‌ریزی و آمار فنی نیروگاه بندرعباس به ۵۳۰۰ مگاوات افزایش پیدا کرد.