اختصاص ۷۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح فاضلاب شهر ملایر

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اختصاص 77 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح فاضلاب شهر ملایر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، ذوالفقار مهدی‌زاده روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در جلسه بررسی پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان ملایر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ۷۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح فاضلاب شهر ملایر از محل ماده ۵۶ قانون بودجه و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بند “ی” تبصره ۱۵ قانون بودجه ( اعتبارات در اختیار وزیر) برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی شهرستان ملایر اختصاص داده شده است.
مهدی‌زاده تصریح کرد: یک دستگاه تانکر آبرسانی سیار از محل اعتبارات متمرکز ملی برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی شهرستان ملایر، خریداری و تحویل داده شده است.
وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در آبرسانی به روستاها، مطرح کرد: جمعیت تحت پوشش روستایی تا پایان دولت دوازدهم در کشور ۸۲ درصد بود که این آمار در دولت سیزدهم به ۸۷ درصد رسیده و تا پایان دولت به ۹۰ درصد معادل ۱۹ میلیون نفر می‌رسد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح جهاد آبرسانی تا الان، پنج هزار روستا به صورت پایدار آبرسانی شدند و برنامه ما این است که این آمار تا پایان دولت سیزدهم به ۱۰ هزار روستا برسد.
مهدی‌زاده در پایان، یادآوری کرد: مدیریت اولویت‌بندی پروژه‌های آبرسانی روستایی باید توسط شرکت‌های آب و فاضلاب، مورد توجه قرار بگیرد.
در ادامه این جلسه؛ فرهاد بختیاری‌فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، گزارشی از آخرین اقدامات، فعالیت‌ها و وضعیت استان در حوزه آب و فاضلاب را شرح داد و فرماندار ملایر نیز خواستار رسیدگی به موضوع فاضلاب شهری و آبرسانی روستایی در این شهرستان شد.
در پایان جلسه نیز، آیین تکریم و معارفه‌ی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر برگزار و رسول روبخش به عنوان سرپرست جدید شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر، معرفی شد.