در سفر وزیر نیرو به خدابنده تصویب شد:

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی در خدابنده

وزیر نیرو در ادامه سفر خود به استان زنجان روز پنجشنبه پنجم آبان با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان خدابنده، آخرین وضعیت اجرای طرح های آبرسانی در این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، «علی اکبر محرابیان» در این جلسه دستور اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های آبرسانی اضطراری شهری و روستایی در شهرستان خدابنده را صادر کرد.

وی برای رفع بخشی از مشکلات آب روستایی استان زنجان، دستور داد قرارداد جدیدی معادل با قرارداد قبلی (۶۸۰ میلیارد ریال) در قالب طرح های محرومیت زدایی با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) منعقد و اجرایی شود.

مقام عالی وزارت نیرو تصویب کرد: در حوزه برنامه های کوتاه مدت و میان مدت آبرسانی، ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی در روستاهای شهرستان خدابنده و ۵۰۰ میلیارد نیز در حوزه آبرسانی شهری این شهرستان اختصاص یابد.

محرابیان همچنین دستور داد تخصیص اعتبارات ملی برای اجرای پروژه های آبرسانی در شهرستان خدابنده به صورت ۱۰۰ درصدی تحقق یابد.

گفتنی است: در این جلسه تصمیمات مهمی هم برای رفع تنش آبی در ۷ شهر شهرستان خدابنده اتخاذ و اعتبارات مناسبی هم به این منظور اختصاص یافت.

همچنین وزیر نیرو دستورات لازم برای اجرای پروژه های مهمی همچون احداث دو سد اشراق و زرین رود و اجرایی شدن خط انتقال از سد تالوار را صادر نمود.