سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان خبر داد:

اختصاص سالانه ۲۰میلیون متر مکعب پساب به صنایع

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از اختصاص سالانه ۲۰میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده جهت استفاده در صنایع پتروشیمی گلستان خبر داد.

به گزارش برقآب، سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از اختصاص سالانه ۲۰میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده جهت استفاده در صنایع پتروشیمی گلستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس ابوالفضل رحیمی امضای این قرارداد و فروش پساب به صنایع را یک موفقیت برای مدیریت استان و محیط زیست دانست و اظهار داشت: با توجه به نگرانی هایی که به دلیل کمبود آب در استان می باشد  این قرارداد گام موثری در مسیر کاهش این دغدغه است و با امضا تفاهم نامه فی ما بین شرکت آب و فاضلاب استان با صنایع پتروشیمی گلستان  پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرستان گرگان  طبق استاندارهای سازمان حفاظت محیط زیست به صنایع پتروشیمی گلستان تحویل می‌گردد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: با توجه به مشکلاتی که در حوزه تامین آب شرب در کشور و همچنین استان گلستان وجود دارد و ضرورت مدیریت مصرف، وزارت نیرو تصمیم گرفته است از محل پساب حاصل از فاضلاب، بخشی از نیاز آب صنایع را برطرف کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب تامین پایدار آب شرب برای مردم است و از این پس برای تامین پایدار آب شرب باید پساب جایگزین بخشی از تخصیص آب با کیفیت به صنایع شود.

رحیمی با تاکید بر آنکه این فرآیند یک فرصت اقتصادی پایدار برای سرمایه‌گذاران است که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته، اظهار کرد: ما با توسعه این حوزه می‌توانیم یک فرصت بهره‌وری اقتصادی خوب برای افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند، فراهم کنیم، همچنین از این طریق شرایط سالم بهداشتی در راستای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای حفاظت از محیط زیست مهیا شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت : طبق تفاهم نامه فی ما بین شرکت آب و فاضلاب و پتروشیمی گلستان این قرارداد به مدت ۳۰سال ثبت و مورد امضا طرفین قرار گرفت .