اختتامیه دومین مهرواره استانی لب خشک آب

آیین اختتامیه دومین مهرواره لب خشک آب با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

به گزارش برقاب، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، فراخوان دومین مهرواره «لب خشک آب» در سه قالب عکاسی، نقاشی و دل نوشته ادبی همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب (تیرماه) امسال منتشر شد.

این مهرواره در دومین سال پیایی برگزار شد و بعد از دریافت آثار، ارزیابی و داوری آثار در سه بخش عکاسی، نقاشی و دل نوشته ادبی انجام و آثار برتر شناخته شدند.

آیین اختتامیه دومین مهرواره استانی لب خشک آب در آستانه ۱۳ اسفند روز ملی آب با شعار «ریاضت آبی، مشارکت همگانی و شتاب در تغییر» برگزار شد.

در مجموع ۱۷۵ اثر به دبیرخانه دومین مهرواره استانی لب خشک آب ارسال شد که ۵۰ اثر در بخش عکاسی، ۹۵ اثر در بخش نقاشی و ۳۰ اثر در بخش ادبی بود.

معاون حفاظت و بهره برداری و عضو اصلی هیأت مدیره شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در این آیین گفت: واژه آب به دلیل اهمیت زیاد در قرآن بارها تکرار شده و مهمترین منبع ضروری در اختیار انسان است که باید در مصرف آن صرفه جویی کرد.

“سید سعید پورجعفر” افزود: با توجه به رسالت شرکت آب منطقه ای در تأمین و مدیریت منابع آب در همه بخش ها از جمله بخش شرب، کشاورزی و صنعت، برنامه هایی توسط وزارت نیرو با مشارکت آموزش و پرورش و در دو سال اخیر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای فرهنگ سازی صرفه جویی و مصرف صحیح آب توسط کودکان و اشاعه آن در خانواده ها تعریف شده است.

وی ادامه داد: مهرواره «لب خشک آب» یکی از این برنامه هاست که در دو سال اخیر در قالب تفاهم نامه‌ای که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان منعقد شد در حال برگزاری است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی تصریح کرد: این استان کمترین میزان آب را در اختیار دارد در حالیکه ۱۰ درصد نزولات آسمانی قابل استفاده و ۹۰ درصد دیگر به دلیل گرمای زیاد تبخیر می شود، لذا این می طلبد همه مردم در صرفه جویی و مدیریت مصرف آب اهتمام ویژه داشته باشند.

پورجعفر تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و رونق گرفتن تمیزکاری از هم استانی ها درخواست داریم از شستن حیاط منازل و شستن فرش در خانه ها جلوگیری کنند تا در مصرف آب مدیریت شود و ایام تابستان با مشکل کمبود یا قطعی آب در استان مواجه نشویم.

وی با اشاره به ۱۳ اسفند روز ملی آب با شعار «ریاضت آبی، مشارکت همگانی و شتاب در تغییر» اظهار داشت: در کشور و به تبع آن در استان درگیر بحران ریاضت آبی شده ایم، لذا منابع آبی محدود باید به شکلی مدیریت شود تا پایدار شده و در طول سال با کمبود آب مواجه نشویم.

در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان جنوبی نیز گفت: در آستانه سال جدید و رونق خانه تکانی باید صرفه جویی در مصرف آب مورد توجه واقع شود.

“طاهره حمیدی” افزود: مهرواره لب خشک آب برای سنین هفت تا ۱۸ سال برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفته و ۱۷۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

وی با اشاره به ارسال ۵۰ اثر عکاسی، ۹۵ اثر نقاشی و ۳۰ اثر ادبی به دبیرخانه مذکور، بیان کرد: در دومین مهرواره لب خشک آب، در بخش نقاشی ۹ نفر برگزیده و ۱۳ نفر شایسته تقدیر، در بخش عکاسی ۳ نفر برگزیده و ۲ نفر شایسته تقدیر و بخش ادبی نیز ۳ نفر برگزیده و ۳ نفر شایسته تقدیر شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان جنوبی از کودکان به عنوان سفیران جامعه یاد کرد و افزود: کودکان و نوجوان در انتقال پیام صرفه جویی در مصرف آب می توانند نقش بسزایی در جامعه و خانواده داشته باشند.

بعد از ارزیابی و داوری آثار در بخش عکاسی ۵ نفر، نوشته ادبی ۶ نفر و در بخش نقاشی ۲۲ نفر به عنوان برگزیده انتخاب و امروز در مراسمی با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای و نماینده دفتر امور اجتماعی استانداری از آنها تجلیل و قدردانی شد.

همچنین در حاشیه این مراسم از کتابچه آثار برگزیدگان در این مراسم رونمایی و از داوران و مربیان دومین مهرواره استانی لب خشک آب نیز تقدیر و تشکر شد.

گفتنی است نمایشگاهی از آثار نقاشی ارسالی به این مهرواره نیز از شنبه تا دوشنبه آتی در دو شیفت صبح و عصر در محل نگارخانه شهر جنب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای بازدید علاقمندان دایر است.