احداث ۱۸۴۶ میلیارد تومان پروژه برق منطقه‌ای خوزستان در سال اول دولت سیزدهم‎‎

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه تا تابستان سال آینده 265 مگاولت آمپر و 76 کیلومتر مدار به ظرفیت شبکه شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت اضافه خواهد شد، گفت: در سال اول استقرار دولت سیزدهم بیش از ۱۸۴۶ میلیارد تومان پروژه را در خوزستان در بخش برق منطقه‌ای احداث کرده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، آرش کردی در نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و مدیران خوزستانی در شهرستان ایذه، بیان کرد: خوزستان وضعیت ویژه‌ای به لحاظ انرژی دارد و از استان‌هایی است که مصرف برق آن نسبت به زمستان تا دو سوم بیشتر می‌شود و پیک ۳ هزار تا ۳۵۰۰ مگاوات آن در زمستان به ۹ هزار مگاوات در تابستان می‌رسد و یک نوسان بزرگ در شبکه دارد.

وی افزود: از ۶۹ هزار و ۴۵۷ مگاوات پیک مصرف برق کشور، ۱۲ درصد آن مربوط به خوزستان است که عددی بسیار قابل توجه و مهم محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: در سال اول استقرار دولت سیزدهم بیش از ۱۸۴۶ میلیارد تومان پروژه را در خوزستان در بخش برق منطقه‌ای احداث کرده‌ایم که اگر پروژ‌‌ه‌های شرکت توزیع را نیز اضافه کنیم به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

کردی اضافه کرد: برای تقویت زیرساخت‌های لازم جهت توسعه استان تا پایان سال ۱۴۰۴ و دولت سیزدهم چیزی حدود ۵ هزار میلیارد تومان در بخش برق خوزستان سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت برق‌رسانی در شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت، توضیح داد: تا پیش از تابستان سال آینده ۲۶۵ مگاوات آمپر به ظرفیت برق‌رسانی منطقه اضافه خواهد شد و تامین برق کشاورزی، صنایع و بخش خانگی به وضعیت ایده‌آلی خوهد رسید.

کردی گفت: تا پیش از تابستان سال آینده ۲۰۰ مگاولت آمپر به ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک اضافه خواهد شد، فاز اول پست و خط صیدون به ظرفیت ۱۵ مگاولت آمپر و ۷۶ کیلومتر مدار و همچنین فاز اول پست برق میانگران ایذه به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر وارد مدار خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت منصوبه شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت ۴۱۵ مگاولت در بخش فوق توزیع و ۴۰۰ مگاولت آمپر در بخش انتقال است که بنا داریم تا یکی دو سال آینده ۲۶۵ مگاولت دیگر به این ظرفیت اضافه کنیم.

بر اساس این گزارش، اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت توانیر و هیئت همراه به اتفاق جمعی از مدیران استانی و عبدالله ایزدپناه نماینده ایذه، باغملک به این منطقه سفر کردند و از پروژه‌های برق در حال احداث پست و خط صیدون و میانگران ایذه بازدید و در روند احداث این پروژه‌ها قرار گرفتند.

محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در جریان این بازدید گزارشی از وضعیت شبکه برق در این منطقه و پروژه‌های در حال احداث ارائه کرد.