احداث ۱۸۹ کیلومترشبکه توزیع برق در استان مرکزی در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از احداث ۱۸۹کیلومتری شبکه توزیع برق در استان مرکزی در دولت سیزدهم خبر داد.

محمود محمودی گفت:طول شبکه توزیع برق  در سال ۱۴۰۰به میزان ۲۰هزارو ۶۲۰کیلومتر بوده است که این رقم هم اکنون به ۲۰هزارو ۸۰۹کیلومتر رسیده است.

وی توسعه مرکز پایش هوشمند، مدیریت موثر بار در شرایط عادی و پیک ، مدیریت موثر ولتاژ استاندارد، سرعت عمل در بررسی نتیجه و بازخورد عملیات گروه‌های اجرایی را از دیگر اقدامات این شرکت در دولت سیزدهم تاکنون اعلام کرد .

محمودی اظهار داشت: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان مرکزی برقدار هستند و ضریب نفوذ برق در مناطق شهری و روستایی ۱۰۰ درصد است و یک‌هزار و۱۷۹ روستای این استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی بابیان اینکه تعداد مشترکین برق در استان مرکزی از ۷۵۸هزار مشترک به ۷۸۲هزار مشترک رسیده است،افزود:طی سال گذشته تاکنون ۲۴هزار مشترک به مشترکین برق استان افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: شاخص راهبردی تلفات انرژی الکتریکی این استان از سال ۱۴۰۰ تا تاکنون  با کاهش تقریبی ۰.۰۷ درصدی همراه بوده  است که از رقم ۸.۶در سال ۱۴۰۰به۷.۹۲ در سال جاری رسیده و این مهم موجب صرفه‌جویی ۱۲ میلیون لیتر سوخت در کاهش تقریبی ۵۰هزار تن آلاینده به محیط زیست شده است.

محمودی برقدار شدن تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان مرکزی، اصلاح  و نصب ۱۸هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر وایجاد و توسعه نیروگاه های تولید پراکنده به میزان ۵۷۶کیلووات را از جمله اقدامات دانست.

وی گفت: تبدیل ۴۳۲کیلومتر شبکه سیمی فرسوده به کابل خودنگهدار، نصب ۱۳ هزار دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکان دیماندی استان مرکزی، رویت پذیری ۶۵ درصد بار استان را از سایر فعالیت ها دانست.

محمو‌دی  بیان کرد:استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای
بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و در این منطقه ۷۸۲هزار مشترک برق با طول شبکه ۲۰هزار و ۸۰۹ کیلومتر وجود دارد.