مدیرعامل آبفای استان کرمان اعلام کرد

احداث ۱۲ مخزن آب با ظرفیت ۷۰۰۰ مترمکعب در شهرستان نرماشیر

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، از احداث ۱۲ مخزن آب شرب با ظرفیت ۷۰۰۰ مترمکعب در روستاهای شهرستان نرماشیر خبر داد.

علیرضا عبدیان  اظهار کرد: با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) برای رفع مشکل افت فشار آب در برخی از روستاهای شهرستان نرماشیر تعداد ۱۲ مخزن ذخیره آب آشامیدنی ظرف هشت ماه آینده احداث می‌شود.

او پیشرفت فیزیکی این طرح را ۱۵ درصد بیان کرد و افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به انجام می‌رسد.

مدیرعامل آبفای استان کرمان ادامه داد: با اجرای این طرح بیش از ۴۰ روستا با ۷۰۰۰ خانوار جمعیت از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آبفا کرمان گفت:

آب موضوعی فرابخشی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در همایش ملی آبیاری و کاهش تبخیر دانشگاه باهنر گفت: آب موضوعی فرابخشی است و نگرش به آب و مدیریت آن باید کلان درنظر گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمان ، علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در این همایش به خشکسالی های متوالی در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش دمای هوا ، الگوی کشت نامناسب، اضافه برداشت از منابع آبی ،گردوغبار و ریزگردها، کشاورزی و منابع آب چالش‌های امروز ما هستند که باید به این موضوعات اندیشیده و نسبت به آن چاره اندیشی شود.

وی افزود: بیش از ۹۳ درصد از منابع آب ما زیرزمینی است و برداشتهای غیر اصولی ما را با دشواری روبرو کرده و منابع خدادادی را در وضعیتی نگران کننده قرارداده است.

عبدیان با اشاره به اهمیت بازچرخانی آب در استان کرمان خاطر نشان کرد: میزان بارندگی در کرمان بسیار پایین است و این نشانه وخامت منابع آب استان است و استفاده از پساب می تواند به حفظ منابع آبی کمک کند.

وی اضافه کرد: در سه شهر کرمان ، سیرجان و زرند پروژه فاضلاب با ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار قوت گرفت و از آنجا که منابع مالی دولتی محدودیت وجود دارد و شهر کرمان یک شهر معدنی است و همچنین وجود صنایعی که به آب نیاز دارند؛ ورود سرمایه گذار در این بخش بسیار کمک کننده بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کیفیت آب خط قرمز وزارت نیرو است و ما با توجه به افت سفره های آب زیرزمینی برای ارتقا کیفی آب ۷۵ هزار مترمکعب بصورت متمرکز و ۱۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز به صورت محلی سامانه های ارتقا کیفی مورد استفاده قرار گرفت.

وی در پایان افزود: ما همواره از صاحبان ایده و افرادی که دغدغه رفع مشکلات آب را دارند با آغوش باز استقبال می کنیم و قطعا از نتایج مطالعات در حل مشکلات استفاده می کنیم.