احداث نیروگاه خورشیدی دراستان سمنان از ۲ مگاوات به ۲۰ مگاوات افزایش یافته

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت : احداث نیروگاه خورشیدی در استان سمنان در دولت سیزدهم از 2 مگاوات به 20 مگاوات افزایش یافته است.

به گزارش برقاب : احداث نیروگاه خورشیدی دراستان سمنان از ۲ مگاوات به ۲۰ مگاوات افزایش یافته است . مجید وفائی، در نشست خبری مدیران ارشد صنعت آب و برق استان که به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها برگزار شد، در خصوص احداث نیروگاه خورشیدی در استان سمنان اظهار داشت: فراهم کردن بسترهای لازم جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث نیروگاه های خورشیدی را از رویکردهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت‌: از اقدامات ویژه دولت سیزدهم‌، احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان تا پایان پیک بار سال ۱۴۰۳ به میزان ۱۷۵ مگاوات است.
وی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال در شرکت برق منطقه‌ای سمنان را بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلوولت تاریخانه دامغان دانست و افزود: به منظور تامین برق مطمئن، پایدار و مستقل جهت مصارف منطقه دامغان‌، ایجاد زیرساخت و ظرفیت جدید برق‌رسانی مطمئن به مشترکان جدید، افزایش قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع در شهرستان دامغان‌، بهبود پارامترهای کیفی برق و پروفیل ولتاژ شبکه، کاهش تلفات برق و افزایش قابلیت مانور و کاهش خاموشی‌ها با هزینه‌ای معادل ۱۲۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید .
مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت میامی را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر در منطقه میامی برشمرد و گفت: افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت میامی با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ مگاولت آمپر و هزینه‌ای برابر با ۴۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.
وفایی با اشاره به  پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی شبکه انتقال و فوق توزیع برق در سطح استان گفت‌: پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی ساختمان و تجهیزات انتقال و فوق توزیع در تمامی شهرهای استان با اعتباری حدود ۶۳ میلیارد ریال ، به انجام رسیده که در این ایام افتتاح می‌شود.
وی با قدردانی از اصحاب رسانه و مطبوعات در انعکاس اخبار صنعت برق و همکاری و تعامل بسیار خوب در ایام پیک بار تابستان و مشارکت در ترویج فرهنگ صرفه‌جویی گفت: رضایتمندی و اعتماد سازی مشترکان و هم استانی های عزیز از اولویت های صنعت برق می باشد که با همراهی تمامی مطبوعات و خبرگزاری ها، این امر مهم حاصل می گردد.