احداث مخزن و تجهیز یک حلقه چاه شرب در شهر رامیان

در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر رامیان با مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بر اجرای مطالعات فاز دوم سد قره چای رامیان به عنوان یکی از سدهای مهم تامین شرب شهرستان تاکید شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی مدیر عامل این شرکت اظهار کرد: […]

در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر رامیان با مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بر اجرای مطالعات فاز دوم سد قره چای رامیان به عنوان یکی از سدهای مهم تامین شرب شهرستان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی مدیر عامل این شرکت اظهار کرد: مطالعات سیلاب شهری شهرستان طی سنوات قبل انجام شده است و به مدیریت بحران و شهرداری شهرستان نیز ارائه شد ولی به دلیل کمبود اعتبارات متوقف ماند وباید مجدد پیگیری شود.
وی افزود:مطالعات فاز یک سد انجام و مطالعات فاز دوم سد نیز امسال انجام می شود و پس از مطالعات فاز دو جانمایی و میزان اعتبارات مورد نیاز مشخص می گردد.
این طرح از طرح های مهم شرکت آب منطقه ای استان است که در سال جاری در حال پیگیری است.
وی بیان کرد: دیواره سازی رودخانه های داخل شهر تا سال گذشته در اختیار شهرداری ها بود ولی در سال جاری آب منطقه ای نیز می تواند آن را انجام دهد که در صورت ابلاغ اعتبار به هر کدام از سازمان های آب منطقه ای وشهرداری انجام می شود.
مدیر عامل آب منطقه ای استان افزود: در بحث شن وماسهآق چای اگر نیاز به برداشت است نسبت به دریافت مجوزهای آن اقدام شود و شهرداری به دلیل اینکه دستگاه خدمات رسان است در اولویت بهره برداری است.
مهندس حسینی بیان کرد: در طرح آبرسانی به شهر رامیان  ، احداث یک مخزن ۲ هزار متر مکعبی در حال اجراست و تجهیز یک حلقه چاه شرب در محل مسکن‌مهر نیز در اسرع وقت به بهره برداری خواهد رسید.
حاج محمدرضا بای رییس شورای شهر شهرستان رامیان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تدابیر مدیر عامل شرکت آب منطقه ای شهرستان در تامین آب شهرستان، اظهار کرد: پیگیری اجرای سد قره چای رامیان، دیواره سازی رودخانه های آق چای و قره چای برای جلوگیری از سیلاب در شهرستان، ساماندهی رودخانه های شهرستان ، لایروبی کانال های شهرستان وتجهیز چاه شرب مسکن مهر را از جمله موضوعات مهم قابل پیگیری در بخش منابع آب شهرستان رامیان عنوان کرد.