احداث بیش از ۷ هزار میلیارد ریال پروژه فوق توزیع برق در کهگیلویه و بویراحمد

در دیدار مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر روند احداث پروژه خط نیروگاه چم شیر و پروژه پست و خط دژکوه با ارزش سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تاکید شد.

به گزارش برقاب، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل این شرکت با حضور در یاسوج با سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و درخصوص پروژه‌های فوق توزیع برق این استان گفت‌وگو کرد.

از جمله پروژه‌هایی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که با تسریع در اجرای پروژه تا خردادماه ۱۴۰۲ وارد مدار شود، اتصال خط ۲۳۰ کیلوولت دوگنبدان- چنارشاهیجان در پست نیروگاه چم‌شیر به طول ۱۷ کیلومتر دومداره و ارزش سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد ریالی است.

این خط که با هدف انتقال توان تولیدی ۱۷۶ مگاولت آمپری نیروگاه برق‌آبی چم‌شیر به شبکه برق سراسری و افزایش ظرفیت و تقویت شبکه برق استان کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مقرر شد که تا پایان خرداد ۱۴۰۲ وارد مدار شود.

پروژه پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت دژکوه به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر و خط این پست بطول ۲۳ کیلومتر و بصورت ۲ مداره با ارزش سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز دیگر پروژه‌ای بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد تا شهریورماه ۱۴۰۲ نهایی و به بهره‌برداری برسد.

ارزش ریالی پروژه پست و خط دژکوه و خط نیروگاه چم‌شیر در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و باعث تقویت زیرساخت‌ها و پایداری شبکه برق استان کهگیلویه و بویراحمد خواهند شد.

در این نشست همچنین مقرر شد که روند احداث نیروگاه دهدشت و لنده مورد بررسی و پیگیری قرار گیرند.

مدیرعامل و معاونان برنامه‌ریزی و تحقیقات و طرح‌های توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از روند احداث خط نیروگاه چم‌شیر نیز بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از نواحی بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع است.