به منظور مديريت مصرف انرژي و حذف هزینه های مالی :

احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهر آشتیان از دستور کار خارج شد

مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي گفت:دراستاي خدمات رساني مطلوب تر به مشتركين در شهر آشتيان با اجراي يك كيلومتر خط انتقال احداث ايستگاه پمپاژ فاضلاب در اين شهر از دستور کار خارج شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت: به منظور جمع آوری و انتقال فاضلاب مناطق بالادست به تصفیه خانه فاضلاب شهر اشتیان ،احداث یک باب ایستگاه پمپاژ در منطقه مرکزی این شهر در طرح اولیه پیش بینی شده بود که اجرای این پروژه به علت توپوگرافی خاص شهر آشتیان تبعاتی همچون ایجاد بوی نامطبوع در محدوده ایستگاه و نارضایتی ساکنان منطقه را به دنبال داشت.

مهندس یوسف عرفانی نسب در ادامه عنوان کرد: به منظور حذف هزینه های مالی بهره برداری از سیستم پمپاژ و سهولت در بهره برداری از تاسیسات و صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از الودگی محیط زیست ، مسئولان آبفای استان مرکزی و مشاور پروژه ، حذف احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهر آشتیان را در دستور کار قراردادند .
وی با اشاره به عملیات اجرایی این طرح عنوان کرد: در راستای حذف احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهر اشتیان که در طراحی اولیه پیش بینی گردیده بود، یک کیلومتر لوله گذاری به صورت نقبی و ترانشه به قطر ۴۰۰ میلی‌متر و در بازه ۲۰۰ متر با عمق متوسط ۹/۵ متر اجرا گردیده است.
مهندس عرفانی نسب در ادامه تصریح کرد: در این پروژه با عبور از عرض رودخانه مرکزی آشتیان از شرق به غرب و اتصال آن به کلکتور اصلی در کنار گذر شهر آشتیان مسیر انتقال فاضلاب مناطق شرقی این شهر به سمت تصفیه‌خانه فاضلاب آشتیان تغییر یافت و از این پس به طور مستقیم فاضلاب این مناطق به تصفیه خانه فاضلاب این شهر منتقل می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی هزینه اجرای این پروژه را بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:با اجرای این پروژه ۳۰۰ مشترک در حال حاضر و بیش از ۳۰۰ مشترک در طرح توسعه اتی شهر آشتیان از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند خواهند شد.