احتمال خاموشی با افزایش مصرف برق در استان فارس

سخنگوی صنعت برق و مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر اعلام کرد : بر اساس اعلام دیسپاچینگ مرکزی با افزایش مصرف برق در هفته گذشته و تداوم همین روند در هفته جاری احتمال بازگشت خاموشی ها در این هفته در مناطقی از استان فارس و جنوب کشور وجود دارد. به گزارش […]

سخنگوی صنعت برق و مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر اعلام کرد : بر اساس اعلام دیسپاچینگ مرکزی با افزایش مصرف برق در هفته گذشته و تداوم همین روند در هفته جاری احتمال بازگشت خاموشی ها در این هفته در مناطقی از استان فارس و جنوب کشور وجود دارد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، محسن جوادی آزاد در این زمینه گفت: با توجه به پیش بینی افزایش دما در هفته جاری و استمرار آن در هفته آینده ، افزایش متوسط مصرف هفته گذشته نسبت به سقف مجاز حدود ۱۷ درصد بیش از حد مجاز بوده است.
جوادی آزاد افزود: از ابتدای صبح امروز شنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ نیز میزان مصرف بصورت ساعتی در حال افزایش است که با توجه به شرایط شبکه سراسری در صورت استمرار وضعیت موجود احتمال ناترازی بین تولید و مصرف وجود دارد.
سخنگوی صنعت برق و مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر افزود: در صورت همکاری مشترکین و کاهش بار احتمالا مشکلی در منطقه ایجاد نخواهد شد اما با تداوم افزایش مصرف باید منتظر بروز خاموشی ها و فعال شدن جدول آن باشیم.
این مقام مسوول با بیان اینکه مدیریت اثر بخش و اصلاح الگو مهمترین رویکردها برای عبور از اوج مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰ گفت: متخصصان حوزه برق در استان فارس و جنوب کشور در تابستان جاری همه توان حرفه‌ای و تخصصی را برای عبور از نقطه اوج مصرف به کار بسته اند .
جوادی آزاد با بیان اینکه تا پایان مرداد همچنان باید منتظر روزهای گرمتر و افزایش مصرف برق به صورت منقطع یا متوالی باشیم با اشاره به اینکه حداکثر مصرف برق در استان فارس و جنوب کشور در سال گذشته در روز ۳۱ مرداد ماه رخ داد افزود: در این روز ۶ هزار و ۱۵ مگاوات برق مصرف شده است ، پیش بینی مصرف برای امسال هم حداکثر هفت درصد افزایش است بنا بر این باید برای مصرف ۶ هزار و ۴۳۶ مگاوات برنامه ریزی شود.
وی از دیگر محورها برای عبور از نقطه اوج مصرف برق تابستان ۱۴۰۰ را هماهنگی بین شرکت های توزیع و شرکت برق منطقه ای دانست و گفت : هر کدام از این شرکت ها راهکارهای مدیریتی را اعلام کرده اند و جمیع این راهکارها بررسی شده و دراین زمینه طبق برنامه ریزی حرکت می شود.